Отново месец с ръст на клиентите, платили на ПОС терминал, отчита НАП Монтана
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Януари 2022 14:06
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Отново месец с ръст на клиентите, платили на ПОС терминал, отчита НАП Монтана

/КРОСС/ 514 данъкоплатци и осигурители са платили с карта задължения през ПОС терминал в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през декември, което е със 79 на сто повече в сравнение с ноември. Сред предпоставките за наблюдавания ръст са, че картовите преводи през ПОС терминалите на агенцията не само са безплатни, но и плащането се отразява веднага в данъчно-осигурителната сметка на клиента. Това означава, че задълженията се погасяват на момента, а не за 24 или повече часа както е при традиционните банкови преводи. С банкови карти могат да се превеждат както дължимите данъци и осигурителни вноски, така и задължения към други институции, събирани от приходната администрация. Друга причина за ръста при тази услуга е, че с решение на ОББ съществуващото гише на банката в НАП Монтана бе закрито от 1 юни м. г.

Приблизително 3400 клиенти са посетили офиса в областния град през последния месец на годината, като между 6 и 7 мин. е било както средното време за изчакване, така и за обслужване.  

За 805 от тях причината е била свързана с изясняване на здравния статус, за 560 – с необходимост от издаване на документ, а за 495 – с уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения». 425 клиенти са посетили офиса на агенцията в областния град във връзка с подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, 275 – за да получат ПИК /персонален идентификационен код/, а 110 – информация. За 70 данъкоплатци и осигурители причината е била потвърждаване на заявления за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните административни услуги на приходната администрация, а за 40 – регистрация и промени в регистрацията. 15 от клиентите на НАП Монтана през декември са били в неравностойно положение.