Игнат Арсенов: Всеки пътник трябва да предявява претенции индивидуално
Секция: БЪЛГАРИЯ
10 Януари 2022 09:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Игнат Арсенов: Всеки пътник трябва да предявява претенции индивидуално

/КРОСС/ Няма значение дали компанията е нискотарифна, условието е превозвачът да е европейски, няма значение каква е причината за отмяната на полета, компенсацията им се дължи. Пътниците е важно да пазят всички документи - бордни карти, разходи, които са направени, повторни PCR тестове, хотел, такси, телефонни разговори, всичко с касови бележки. Това заяви в "Денят започва" Игнат Арсенов, директор на Дирекция "Контрол на пазара", КЗП. По думите му всеки пътник трябва да предявява претенции индивидуално и няма пречка за въвеждане на съдебен иск към съда.

Метеорологичните явления са честа причина за подобни случаи. Няма такова нещо да губиш всякакви права, ако слезеш от борда на самолета. Компанията е длъжна да осигури достатъчно напитки и храна за всички пътници за целия престой. При повече от 5 часа закъснение, пътникът има право да се откаже да пътува. Отговорността не е на летището, а на авиокомпанията, допълни Игнат Арсенов.

Росен Стойнов, който е потърпевш, разказа, че нищо не е предвещавало това, което ги е очаквало, валяло е само дъжд.

Имаше жена, която изпита панически страх. Казаха й, че може да слезе от самолета, но й казаха, че ще загуби всички права. Компанията предлага на всеки от нас да ни дадат 50 евро под формата на ваучер, ако в бъдеще искаме да летим, да го използваме, надявам се никой да не се е съгласил на това предложение, ние за 50 евро няма как да си заплатим отиване и връщане, каза още Росен Стойнов.