Транспортният министър: Всеки има право да протестира, но езикът на омразата не е градивен
Секция: Анализи
12 Януари 2022 18:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Транспортният министър: Всеки има право да протестира, но езикът на омразата не е градивен

/КРОСС/ В предаването „Лице в лице“ по бТВ Николай Събев, каза че днес са обсъдили новите правила, при които смятат, че по-ефективно ще се управлява пандемията – с все по-малко затваряне на икономиката, на училищата и все по-малко щети. „Днес имаме подадени формуляри на 750 студенти, стажанти, които като доброволци са готови да отидат и да помагат в болниците. Този модел, който ще управлява, ще ни дава възможност да действаме няколко дни напред. Ако увеличим броя на леглата, ние нямаме достатъчно медицински персонал. Затова свалям шапка на тези студенти“.

Езикът на омразата, никога не е градивен, но всеки има право да протестира, заяви още Събев.

Относно Коридор № 8  е имало желание и намерение това да се случи, но 14 декември ЕК даде друга заявка и извади този коридор от основните коридори на трансевропейските пътища, което налага ние да помолим и да настояваме да се върне, обясни Събев. „Има финансиране и трябва да продължим. Това, което аз мога да обещая, че този път ние ще придвижим това да се случва темпове и с повече енергия“.

„СОФ Кънект“ е концесионерът на летище „София“, те имат договор, който е добър, имаме споразумение още през тази година да изведе основната част от инвестициите си в това летище и хората да ги усетят още тази година и цялата икономическа програма ще бъде известна след 16 януари, заяви министърът на транспорта. „От гледна точка на икономиката, те са встъпили в дейност от април месец, през септември разбират, че управителят не е бил в състояние да го направи както трябва и са избрали друг, който е управител на едно успешно летище в Европа. Ние ще направим това, което е нужно, за да защитим обществения интерес“.

Ние сме заинтересовани въздушната индустрия да е в растеж, например когато искахме да възстановим линията София-Скопие, ние получихме веднага две оферти, разказа министърът.

БДЖ е приоритет, категоричен е Събев. „От днес има нов шеф на НКЖИ – Валентин Крумов. Там имаше опити на стария генерален директор да отложи назначаването на новия. Аз не знам какво спечели от това, освен че имахме няколко щети и ние ще заведем иск към него. Работата по повод железниците е, че искаме да дадем нова енергия. На „Товарни превози“ няма да има нов директор, той мисля, че се справя окей.“

На практика ние нямаме пътна система, нямаме жп система, ние с екипа на Продължаваме промяната казахме – да, това ще стане, категоричен е Събев. „Всичко, което съм казал досега е факт. В НКЖИ в момента имаме нулева проектна готовност по повод развитие на жп инфраструктурата. Относно тунелите и мостовете, те са в обхвата на МРРБ. Ние планираме на 21 юни среща с румънския министър на транспорта, относно мостовете на р. Дунав.“

30 г. са ни лъгали, може би затова не ни вярвате, попита Събев. „Ние в този екип сме хора, които имаме история, резултати, доказани качества, че нещо може да се случи в тази държава. В петък имаме среща с министър Божанов, в който да направим плана как точно да се случат нещата с отпадането на стикерите по колите.“