Новото бижу на Истанбул започна да посреща туристи
Секция: СВЯТ
16 Януари 2022 09:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новото бижу на Истанбул започна да посреща туристи

/КРОСС/ Районът в Истанбул, който бе затворен за обществеността повече от 200 години и се простира на дължина от 1,2 км по брега на квартал „Каракьой“ с изглед към Босфора, отвори врати и започна да посреща туристи с амбицията да се превърне в едно от най-луксозните пристанища в света.    

Четири години отнеха на строителите да превърнат това място не само в красив и модерен крайбрежен център, но и във важна арт и шопинг дестинация.   Турция е инвестирала близо 2 милиарда долара в този мегапроект и има амбицията на пристанището, което и от световна класа, да посреща ежегодно над 1.5 милиона круизни пътници.

Галатапорт Истанбул е превърнат в истински квартал на културата, изкуствата, пазаруването и гастрономията. Стотиците магнолии, маслиновите дръвчета, удобствата за отдих на открито и интересните архитектурни решения бързо дават заявка това място да стане любимо за разходки край Босфора.    

Богатите му исторически и културни институции, които се намират в близост, ще бъдат посещавани от туристи, които преминават през пристанището. Недалеч от Галатапорт се намира кулата Галата, Долмабахче, стадионът на футболния тим на Бешикташ, търговското сърце на Истанбул – спирка Еминьоню, където е Египетският пазар.

Близо до Галатапорт е адресът за най-вкусната баклава в космополитния град – Karakoy Gulluoglu, която омагьосва всеки турист със сиропираните шедьоври на Надир Гюлоглу. Очаква се новото бижу на Истанбул Галатапорт да даде сериозен тласък на туристическата индустрия и да привлича годишно 25 милиона туристи, като 1,5 милиона по вода. Галатапорт е в състояние да побере 3 кораба и 15 000 пътници на ден, а магазините в района да осигурят работа на над 5 000 души.   Близо 80% от търговските обекти вече са заети и са отворили врати, а до края на годината се очаква и останалите търговски площи да бъдат оборудвани.  

Има много луксозни марки и десетки изискани заведения, които вече са пълни с клиенти. Навсякъде вече се чува основно турска, българска, румънска, сръбска реч. Плановече сочат, че в региона ще има годишна търговска дейност от около 1 милиард долара. 

В местата за отдих са разположени дървени шезлонги, които дават възможност на посетителите за пълноценна почивка.  

Отворени са вече и музеите, в които може да се направи истинска разходка назад във времето на Истанбул с черно-бяла фотография.  

За реализацията на проекта са привлечени международни консултанти, а едно от най-красивите решения е, че вечерно време стъпките на това място са осветявани от хиляди лампички по земята.