Viber в България през 2021: Година на растеж и стратегически партньорства
Секция: ЛЮБОПИТНО
20 Януари 2022 15:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Viber в България през 2021: Година на растеж и стратегически партньорства

/КРОСС/ 50 милиона часа в разговори и над 400 изпратени съобщения в секунда – това са само част от данните, които представя компанията за изминалата година за страната. В бизнеса чатботовете набират скорост с близо 30% ръст в средната ангажираност, а директните разговори между потребители и брандове се увеличават с впечатляващите 237% за 2021 г.

Rakuten Viber, една от най-известните платформи за разговори и съобщения, представя обобщение на това как потребителите и компаниите са използвали приложението през 2021 г. В България, Viber държи 90+% пазарен дял, което го прави номер 1 приложение за комуникация в страната.

Според последните данни, 11% е ръстът в броя на обажданията и изпратените съобщения за изминалата година. Това означава, че българите са провели близо 530 милиона разговора, прекарали са 50 милиона часа в комуникация и са изпращали средно 400 съобщения в секунда. Потребителите в България са използвали приложението най-интензивно по време на популярни национални празници, Нова година, Св. Валентин и 8 март.

През изминалата година Viber отпразнува своя 11-и рожден ден, достигна 1 милиард инсталирания за Android и лансира филтри с добавена реалност (AR). Филтрите са една от ключовите функционалности, представени на пазара през есента на 2021 г.,която се радва на бърза популярност и в страната ни. От пускането им потребителите в България са създали общо 2 милиона снимки и видеа с филтри в галерията.

Филтрите са вдъхновяващо допълнение към съществуващите колекции от стикери в приложението, които позволяват на потребителите да се изразяват визуално, докато общуват. Брандовете от друга страна, ги използват за информиране и ангажиране на своите потребители по естествен и ненатрапчив начин.

700 милиона стикери са направили чатовете още по-вдъхновяващи през 2021 г.

През 2021 г. компанията остава и предпочитан инструмент  за правителствените институции при улесняване на комуникацията им с гражданите. Министерството на образованието и науката отвори свой канал в платформата, а чатботът Covid-19 България не спира да информира всеки ден своите близо 90 000 абонати за всичко случващо се около пандемията. През есента, Viber стартира и стратегическо партньорство с EasyPay, което дава възможност на потребителите да проверяват и плащат сметките си бързо и лесно в приложението. Заедно с това, през 2021 г.  чрез специално създадени съдържание и услуги, Viber зае позиция в подкрепа на равенството и борбата срещу насилието над жените.

Viber бележи сериозен ръст не само при крайните потребители. Интересът от страна на компании и брандове към бизнес решенията, които компанията предлага за тях, продължава да се увеличава:

През 2021 г. бизнесът показа сериозни резултати в приложението:

Ръст от 26% в броя на чатботовете и с 30% увеличение по отношение на ангажираността на потребителите.

46% ръст в броя на създадените нови акаунти за бизнес съобщения (55% увеличение в световен мащаб).

Общо 71% увеличение на доставените бизнес съобщения: броят на транзакционните съобщения (потвърждения на поръчки, проследяване на доставка, напомняния за срещи) нараства с 52%, промоционалните съобщения (оферти, отстъпки и др.) – с 91% и реални разговори (поддръжка от консултанти) – с невероятните 237%.

Към днешна дата в световен мащаб, повече от 8500 брандове разчитат на решенията на Viber, за да общуват директно със своите клиенти.

И не на последно място, компаниите могат да използват рекламните решения на приложението, за да увеличат своята видимост и да привлекат нови потребители. През изминалата година обемът на видените рекламни съобщения във Viber нараства със 77% в България и със 70% в световен мащаб, което показва значителния интерес от страна на рекламодателите. Сред най-ефективните вертикали са: здраве и фитнес, които имат ръст от 90%, енергетика с 56% и транспорт с 51%. Приложението също така отбеляза скок в новите рекламни категории като набиране на персонал и локални бизнеси, което отразява влиянието на пандемията върху бизнеса и пазара на труда.

„Развитието на Covid-19 продължава да променя ежедневието ни и отношенията на обществото към новата реалност и през 2022 г. Радвам се, че хората и компаниите припознават Viber като обединител за техния личен и бизнес живот в тези смутни времена – коментира Атанас Райков, Старши директор за Европа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA) в Rakuten Viber. - От дълго време част от стратегията на Viber е да се превърне в супер-приложение – предоставяне на възможно най-много услуги с добавена стойност за нашите потребители и повече възможности за брандовете да взаимодействат с клиентите си в по-естествена среда. Данните, споменати по-горе, за пореден път доказват, че развиваме нашето приложение в правилната посока, тъй като както потребителите, така и компаниите все повече използват Viber в ежедневната си комуникация.”

Докато разработва полезни за потребителите продукти и развива връзките с бизнеса, сигурността в приложението остава водеща за компанията. Viber спазва своя ангажимент да защитава данните на своите потребители с криптиране от край до край по подразбиране, достъпно за всички разговори и чатове от 2016 г. А през 2021 г. фондацията Mozilla, ZDNET и Tom's Guide оцениха високо усилията на Rakuten Viber в областта на поверителността и сигурността.