/КРОСС/ В Световния рали шампионат на FIA (WRC) тръгна хибридната ера със старта на рали Монте Карло. Compact Dynamics, дъщерно дружество на автомобилния доставчик Schaeffler, играе в промяната на бегачките пионерска роля. Compact Dynamics оборудва всичките състезателни автомобили с хибридна система.
Сърцето на новата концепция за задвижване е високопроизводителната хибридна система от Compact Dynamics. Тя съчетава моторгенератор, управляващ блок и батерия с капацитет 3,9 квтч, доставяни от Kreisel Electric в най-малкото възможно пространство. Системата тежи само 87 килограма и е монтирана в центъра на новите рали автомобили. Тя е свързана към задвижването чрез вал към задния диференциал и по този начин съответства на топологията P3.
„Системата е крайъгълен камък в хибридната технология“ - казва Оливър Бламбергер, управляващ директор на Compact Dynamics - „По време на състезанията колите се захранват само с електричество в определени зони като сервизния парк или така наречените зони за хибридни електрически превозни средства (HEV). На специалните етапи рали пилотите могат да използват хибридната система с още 100 кВт в допълнение към приблизително 286 кВт/390 к.с. на двигателя с вътрешно горене. Тяговата батерия може да се презарежда и чрез рекупериране на спирачната енергия.
Ноу-хау-то, придобито в състезанията, трябва да се влее директно в серийното развитие на агрегатите произдвеждани от Schaeffler, предназначени например за областта на задвижващи електрооси, хибридните трансмисии или електродвигатели за електрически задвижвания на различни транспортни средства.