Хибридна система на Schaeffler се използва в Световния рали шампионат WRC (Видео)
Секция: Автомобили
28 Януари 2022 09:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Хибридна система на Schaeffler се използва в Световния рали шампионат WRC (Видео)

/КРОСС/ В Световния рали шампионат на FIA (WRC) тръгна хибридната ера със старта на рали Монте Карло. Compact Dynamics, дъщерно дружество на автомобилния доставчик Schaeffler, играе в промяната на бегачките пионерска роля. Compact Dynamics оборудва всичките състезателни автомобили с хибридна система.

Сърцето на новата концепция за задвижване е високопроизводителната хибридна система от Compact Dynamics. Тя съчетава моторгенератор, управляващ блок и батерия с капацитет 3,9 квтч, доставяни от Kreisel Electric в най-малкото възможно пространство. Системата тежи само 87 килограма и е монтирана в центъра на новите рали автомобили. Тя е свързана към задвижването чрез вал към задния диференциал и по този начин съответства на топологията P3.

„Системата е крайъгълен камък в хибридната технология“ - казва Оливър Бламбергер, управляващ директор на Compact Dynamics - „По време на състезанията колите се захранват само с електричество в определени зони като сервизния парк или така наречените зони за хибридни електрически превозни средства (HEV). На специалните етапи рали пилотите могат да използват хибридната система с още 100 кВт в допълнение към приблизително 286 кВт/390 к.с. на двигателя с вътрешно горене. Тяговата батерия може да се презарежда и чрез рекупериране на спирачната енергия.

Ноу-хау-то, придобито в състезанията, трябва да се влее директно в серийното развитие на агрегатите произдвеждани от Schaeffler, предназначени например за областта на задвижващи електрооси, хибридните трансмисии или електродвигатели за електрически задвижвания на различни транспортни средства.