STEM стимулира любопитството и интердисциплинарното мислене
Секция: БЪЛГАРИЯ
04 Февруари 2022 08:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
STEM стимулира любопитството и интердисциплинарното мислене

/КРОСС/ Обучението STEM (Science - Technology - Engineering - Mathematics / Наука - Технология - Инженеринг - Математика) насърчава любопитството, а то е най-важният елемент за провокиране на идеи и за достигане на творчески иновации. Този метод е известен от десетилетия, но все още не се прилага достатъчно широко у нас.

STEM доближава ученици и студенти до науката и реалната практика, до качественото дигитализирано учебно съдържание, обясни пред БНР Mилена Крумова. Тя е д-р по икономика, д-р по автоматизация на области от нематериалната сфера, основател и управител на ЕдуТехФлаг (EduTechFlag) - организация, която провежда обучения на учители.

Според нея, ако преподавателите имат желание и мотивация да променят подходите си в клас, да стимулират интердисциплинарното мислене, да обогатяват дигиталните си ресурси, ситуацията в българското училище може да се промени до 2-3 години.

Между другото, вече се говори и за STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics), STREM (Science, Technology, Robotics, Engineering and Mathematics), STEMM (science, technology, engineering, mathematics, and medicine) и дори за GEMS (Girls in Engineering, Math, and Science)