Автосалонът в Ню Йорк 2022 - електрическият Airflow може да възроди Chrysler (Видео)
Секция: Автомобили
19 Април 2022 12:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Автосалонът в Ню Йорк 2022 - електрическият Airflow може да възроди Chrysler (Видео)

/КРОСС/ Една от най-интересните новости на международното автомобилно изложение през 2022 г., което се откри в Ню Йорк, беше „графитната“ версия на Chrysler Airflow. Концернът Stellantis, който включва Chrysler, се надява, че прераждането на марката ще започне с този електрически автомобил.

Веднага трябва да се каже, че това не е първото представяне на Airflow - концепцията дебютира през януари на изложението за потребителска електроника CES-2022 в Лас Вегас. Тогава колата беше „облечена“ в бяло и това докосна сърцата на експертите.

Някои критици в индустрията сравняват електрическия Chrysler с популярния Mustang Mach-E на Ford, който се представи добре при стартирането си на пазара. На същото място, в Лас Вегас, представители на Stellantis обявиха предстоящото пускане на черната версия на Airflow. Това се потвърди от презентацията в Ню Йорк.

Версията Graphite е с екстериор Galaxy Black с акценти от кипърска мед "отвътре и отвън". Предизвикателството, според съобщението на автомобилния производител, е „да се демонстрира елегантна и изтънчена нова личност“.

Акцентът е правилен: марката Chrysler в момента преживява трудни времена - миналата година компанията продаде само 115 004 нови автомобила, докато в най-добрите времена тази цифра беше 6 пъти по-висока.

В настоящата моделна линия има 4 автомобила, от които само два имат повече или по-малко активни позиции: остарелият седан Chrysler 300 (16 662 броя продадени през 2021 г.) и миниванът Pacifica (98 323 броя), произвеждан от 2016 г.

Все още не е ясно доколко точно демонстрираната концепция Airflow ще бъде преведена възможно най-точно в производствената версия, но главният изпълнителен директор на Chrysler Кристина Файел подчерта, че електрическият автомобил „задава дизайна и технологичния тон на всички следващи модели на марката“.

Концепцията, реализирана в Airflow, включва задвижване на всички колела с два електромотора с мощност по 150 квт всеки, големи 22-инчови колела и STLA AutoDrive автопилот, който отговаря на ниво на автономност 3. С едно зареждане колата ще трябва да измине поне 643 км.

Салонът на Airflow, който е украсен с голям панорамен покрив, е строго 4-местен, тоест разполага с 4 индивидуални места, което загатва за някакъв вид премиум. Навсякъде има контурно осветление, всеки пътник има мултимедиен дисплей и отделна уеб камера за видео разговори.

Друг елемент на комфорт и прогрес е медийната система STLA SmartCockpit. На производствените модели на концерна Stellantis той трябва да се появи едва през 2024 г. Операционната система STLA Brain е вътрешна разработка, въпреки че участието на специалисти от Amazon не е скрито.

Stellantis заяви, че е решен да пусне първия електрически автомобил на Chrysler още през 2025 г., а до 2028 г. цялата моделна линия на компанията ще бъде електрифицирана.