Lexus с втора електричка - RZ 450e (Видео)
Секция: Автомобили
25 Април 2022 09:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Lexus с втора електричка - RZ 450e (Видео)

/КРОСС/ След електрическите модели Subaru Solterra и Toyota bZ4X идва третото превозно средство на платформата e-TNGA на Toyota, този път използвана от Lexus в модела RZ 450e.

След кросовъра UX 300e, Lexus представи и първия изцяло електрически SUV, RZ 450e. Двуцветният дизайн на колата веднага хваща окото. Централната част на автомобила е черна от капака до задния спойлер, а страните са в контрастен цвят. Към това са добавени разширени арки на колелата, 20-инчови алуминиеви джанти с гуми Dunlop 235/50/R20 и черни капачки на огледала. Тези джанти са част от луксозния пакет, базовият RZ 450e идва с 18-инчови джанти.

Типичната за Lexus "Diabolo" радиаторна решетка е леко модифицирана за RZ, капакът е понижен поради липса на двигател с вътрешно горене, но все пак моделът може веднага да бъде идентифициран като Lexus. Задният спойлер се предлага от две части и е предназначен да допринесе още за аеродинамиката и стабилността при шофиране.

Батерия от 71,4 кВтч, която е напълно интегрирана под пода на автомобила, и двата електромотора на E-Axle - един монтиран на предната ос и един на задната ос, са скрити под каросерията. Те осигуряват мощности от 150 кВт/204 к.с. на предната ос и 80 квт/108 к.с. на задната ос, като общата мощност на системата е 230 квт/313 к.с.

За да може въртящият момент от 435 Нм да се пренесе ефективно на пътя, RZ 450e има ексклузивната система за задвижване на всички колела DIRECT4 на Lexus. Сензори непрекъснато проверяват сцеплението на четирите колела и системата може динамично да разпределя мощността между предната и задната ос, или равномерно между двете, за няколко милисекунди.

Що се отнася до консумацията, Lexus говори за целеви разход от по-малко от 18,1 квтч/100 км и пробег в комбинирания WLTP цикъл от 660 километра, данни които биха направили RZ 450e много ефективен. Буксата за зареждане се намира в предната част на автомобила.

Две неща веднага се забелязват в интериора - огромният разделен панорамен стъклен покрив, който може да се смени електрически от прозрачно в матирано стъкло с помощта на сензорен бутон и новият волан "Yoke", който на пръв поглед напомня на кормилно управление от болид тип Formula . Той е свързан електрически, така че няма механична връзка с кормилната уредба. За да не се налага повече да прихващате волана, пълното завъртане на кормилното управление е достигнато от 150 градуса, Lexus нарича това "One Motion Grip". "Отрязаният" волан в горната част улеснява виждането на напълно цифровия кокпит.

Всеки, който не е сигурен дали може да се справи с новия “волан”, може да бъде спокоен - ще има и класически. На борда има head-up дисплей, сензорната информационно-развлекателна система се показва на 14,4-инчов екран и са инсталирани въртящи се превключватели и бутони за контрол на климата и силата на звука. Мултимедийната платформа Lexus Smart Connect поддържа Apple CarPlay, Android Auto и може да се актуализира по въздуха, докато базираната в облак онлайн навигация предоставя актуална информация за пътната ситуация.

 

Светлият интериор е с високо качество, трябва доста да се потърси за да се открие пластмаса. Пътниците отпред и отзад имат много място и им е осигурена модерна свързаност благодарение на няколко USB-C порта. Багажникът изглежда доста просторен, задната седалка може да се сгъне, но окончателният обем все още не е определен.

Lexus RZ 450e вече може да се резервира онлайн, доставките от дилърите ще започнат през януари 2023 г. Окончателните цени все още не са известни към днешна дата.

Спецификации Lexus RZ 450e:

- Дължина / ширина / височина: 4 805 / 1 895 / 1 635 метра

- Двигател: AC синхронен електрически генератор

- Капацитет на батерията: 71,4 квтч

- Мощност: 230 кВт/313 к.с

- Максимален въртящ момент: 435 Нм

- Ускорение: от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди

- Максимална скорост: 160 км/ч

- Обхват WLTP в комбиниран цикъл според производителя: 660 километра

- Консумация на електроенергия WLTP комбиниран според производителя: по-малко от 18,1квт/100 km (целева стойност)

- Емисии на C02: 0 g/km