България се представи пред журналисти, инфлуенсъри и туроператори във Виена
Секция: Туризъм
02 Май 2022 11:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
България се представи пред журналисти, инфлуенсъри и туроператори във Виена

/КРОСС/ Министерството на туризма и Службата по търговско-икономически въпроси към Посолството на България във Виена организираха представяне на България пред журналисти, инфлуенсъри и туроператори в Австрия. Събитието се състоя в хотел „Интерконтинентал" в австрийската столица и в него се включиха курорът „Албена", „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД (концесионер на летищата във Варна и Бургас), веригата хотели MELIA в България, и туроператорите „Темпора Травъл ЕООД", „Тандем Травел ООД" и „Улпия Турс ООД".

„Инициативата на търговската служба е много добра и трябва да се направи и на други пазари", коментира пред TravelNews Даниела Стоева, управител на „Тандем Травел". Тя обясни, че са представени всички форми на туризъм в България - летен, културен, винен, оперен, железопътен, планински, пешеходен, велотуризъм, СПА и балнеология, селски, фолклорен, фестивален, аграрен и др.

Показахме, че България е безопасна дестинация и австрийците спокойно могат да я посещават. Най-голям интерес предизвикаха културно-историческият и фестивалният туризъм, за които имаше много запитвания и въпроси, подчерта Стоева. Според нея в момента държавата трябва да форсира рекламата и пиара на България именно към културния туризъм, защото той е най-засегнат от пандемията и от войната в Украйна. За целта трябва да се организират посещения на чужди журналисти, медии, инфлуенсъри в страната. Бизнесът също е готов да се включи в инициативата. „Положението с културния туризъм е трагично. Постоянно валят анулации и пролетно-летния сезон за обиколните групи е напът да бъде провален. За есента също няма записвания, защото хората изчакват да видят какво ще се случи с войната", обясни Даниела Стоева. Нейната компания „Тандем Травел" е специализирана в посрещането на чужди туристи за културен, винен, оперен и железопътен туризъм.

Същото положение очерта и Даниела Накова, управител на „Темпора Травъл". „С представянето във Виена искахме да помогнем, България да излезе от сянката на страха сред немскоговорящите пазари. Представихме, че страната ни е безопасна за туристите въпреки войната в Украйна. Това потвърдиха пред аудиторията и австрийските туроператори, които идваха вече у нас", каза тя. Австрийците най-много търсят посещения в планините и сред природата, която вълна е тръгнала по време на пандемията. По тази причина представихме и възможностите в българските планини, обясни Накова. Отделно младите австрийци залагат на организираните индивидуални пътувания. Те представляват пакет, който се прави и изпълнява от туроператор, но за двойки, семейства или приятели. Започват да избягват груповите екскурзии. За целта търсят все повече дигитални източници на информация. Според Накова България трябва да работи сериозно в своето дигитално представяне както на маршрутите, така и на различните дестинации и забележителности.