Toyota ще предложи конкурент на VW ID.3
Секция: Автомобили
09 Май 2022 15:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Toyota ще предложи конкурент на VW ID.3

/КРОСС/ Японският производител Toyota готви второ попълнение в гамата си от „зелени“ автомобили bZ („beyond Zero” - превозни средства с нулеви вредни емисии). Компанията вече представи кросоувъра си bZ4X, който има и „близнак“ - Subaru Solterra. Електрическият SUV с размерите на Toyota RAV4 ще се появи на пазара съвсем, а планът на марката предвижва до 2030 г. на пазарите в Европа, Азия и САЩ да бъдат пуснати около 30 модела с нулеви вредни емисии.

Още през миналата година стана ясно, че Toyota е запазила търговските марки bZ1, bZ2, bZ2X, bZ3, bZ4 и bZ5. И едно от тях – bZ3, ще влезе в употреба съвсем скоро, съобщава испанското издание Motor.es, като предлага свое виждане за дизайна на модела.

Според информациите, това ще бъде компактен хечбек с 5 врати и изцяло електрическо задвижване. Автомобилът ще получи LED-оптика с извита, тясна форма, щампован капак, голям въздухозаборник, интегриран в предната броня, „тапа“ вместо решетка на радиатора и фарове за мъгла, разположени отстрани. Очакванията са, че bZ3 ще предлага и просторен интериор, но засега липсват други детайли.

Технически хечбекът ще повтаря кросоувъра bZ4X, като ще бъде изграден на модулната платформа за електрически превозни средства e-TGNA. Както е известно, базовата версия на SUV-модела е оборудвана с един електромотор с 204 к.с., докато модификацията със задвижване на четирите колела разчита на два двигателя – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 218 к.с.

Същите агрегати ще се поставят и на bZ3, като това важи и за батерията с капацитет 71,4 кВт/ч. Пробегът на хечбека ще е подобен на този на кросоувъра – 500 и 460 км в зависимост от версията. А основният конкурент на модела на Toyota ще бъде VW ID.3, чиито продажби само за първата му година на пазара в Европа (2021) са 72 723 бройки. През тази година обаче германският хечбек е на сериозен минус, като за първите 3 месеца отчете само 8353 продажби (-30,3% в сравнение със същия период на 2021 г.), като това се дължи на проблемите с доставки на оборудване в заводите на марката в Европа.