Нови български изби излизат на пазара, ще предлагат винен туризъм
Секция: Туризъм
11 Май 2022 19:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Нови български изби излизат на пазара, ще предлагат винен туризъм Нови български мазета излизат на пазара, ще оферират винен туризъм В българските сортове е бъдещето на винопроизводството ни, уточни Катя Йончева, издател на профилиран азбучник за вино

/КРОСС/ Във винения азбучник за тази година участват 20 нови български мазета. Една немалка част от тях мислят за винен туризъм. Това заяви в предаването „ Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Катя Йончева , издател на профилиран азбучник за вино. Тя посочи, че в каталога може да се откри информация по какъв начин да се стигне до тези мазета и дегустационните им зали.

„Винен туризъм не значи безусловно хотел и ресторант, а добре изглеждаща дегустационна зала", уточни специалистът. Йончева счита, че съществуването на хотел и ресторант е надграждане и улеснение на винения екскурзиант. Тя удостовери, че има доста винени мазета, които оферират и тази услуга.

„Избите би трябвало да си сътрудничат и българското вино би трябвало да бъде бранд българско вино, да е движещата мощ в цялата структура", посочи Катя Йончева и вижда капацитет в България за развиване на този бизнес. Тя удостовери, че българските сортове излизат от ден на ден на напред във времето.

„Мавруд, димят, всички типове мискет, рубин - към този момент са застъпени доста съществено и това е бъдещето на българското винопроизводство", уточни специалистът и съобщи, че държавната поддръжка не е задоволителна и би трябвало да се работи още доста. Йончева регистрира, че по света, само че и в България, нараства делът на онлайн търговията с виновност, налице е съществено работещ онлайн пазар, който улеснява българите като експорт и импорт.

„Виното е безпределно сложен бизнес. Любовта към виното движи този бизнес, не толкоз парите", е мнението на специалиста. По думите на Катя Йончева множеството български производители още преди войната в Украйна са понижили или изцяло прекратили износа си на съветския пазар поради Covid пандемията.

„Военният спор в този момент не даде опция този спад в продажбите да се заличи. Виненият отрасъл в България последователно се възвръща, само че и тази година няма да бъдат достигнати равнищата отпреди пандемията. Ще отнеме време спадът в производството поради затварянето на заведенията да се преодолее ", предвижда тя. Що се отнася до проблемите, провокирани от военния спор, Йончева сподели, че Украйна е един от най-големите производители на бутилки за вино и сега има доста сериозен проблем с износа на бутилки от там. В България обаче има няколко завода за бутилки, откъдето българските производители могат да купуват, а някои от тях внасят и от Италия.

Ще се предлага ли повече вино в кенове? Какви са трендовете в търсене на качествени виновност? Какво да чакаме от най-новия азбучник за вино? Какви са вероятностите пред винопроизводството

Още за това по какъв начин икономическите разтърсвания се отразяват на производството на вино в България и ще се увеличи ли цената на виното, може да разберете, в случай че гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.