/КРОСС/ Във винения азбучник за тази година участват 20 нови български мазета. Една немалка част от тях мислят за винен туризъм. Това заяви в предаването „ Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Катя Йончева , издател на профилиран азбучник за вино. Тя посочи, че в каталога може да се откри информация по какъв начин да се стигне до тези мазета и дегустационните им зали.
„Винен туризъм не значи безусловно хотел и ресторант, а добре изглеждаща дегустационна зала", уточни специалистът. Йончева счита, че съществуването на хотел и ресторант е надграждане и улеснение на винения екскурзиант. Тя удостовери, че има доста винени мазета, които оферират и тази услуга.
„Избите би трябвало да си сътрудничат и българското вино би трябвало да бъде бранд българско вино, да е движещата мощ в цялата структура", посочи Катя Йончева и вижда капацитет в България за развиване на този бизнес. Тя удостовери, че българските сортове излизат от ден на ден на напред във времето.
„Мавруд, димят, всички типове мискет, рубин - към този момент са застъпени доста съществено и това е бъдещето на българското винопроизводство", уточни специалистът и съобщи, че държавната поддръжка не е задоволителна и би трябвало да се работи още доста. Йончева регистрира, че по света, само че и в България, нараства делът на онлайн търговията с виновност, налице е съществено работещ онлайн пазар, който улеснява българите като експорт и импорт.
„Виното е безпределно сложен бизнес. Любовта към виното движи този бизнес, не толкоз парите", е мнението на специалиста. По думите на Катя Йончева множеството български производители още преди войната в Украйна са понижили или изцяло прекратили износа си на съветския пазар поради Covid пандемията.
„Военният спор в този момент не даде опция този спад в продажбите да се заличи. Виненият отрасъл в България последователно се възвръща, само че и тази година няма да бъдат достигнати равнищата отпреди пандемията. Ще отнеме време спадът в производството поради затварянето на заведенията да се преодолее ", предвижда тя. Що се отнася до проблемите, провокирани от военния спор, Йончева сподели, че Украйна е един от най-големите производители на бутилки за вино и сега има доста сериозен проблем с износа на бутилки от там. В България обаче има няколко завода за бутилки, откъдето българските производители могат да купуват, а някои от тях внасят и от Италия.
Ще се предлага ли повече вино в кенове? Какви са трендовете в търсене на качествени виновност? Какво да чакаме от най-новия азбучник за вино? Какви са вероятностите пред винопроизводството
Още за това по какъв начин икономическите разтърсвания се отразяват на производството на вино в България и ще се увеличи ли цената на виното, може да разберете, в случай че гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.