Калоян Паргов: Държавна подкрепа за градския транспорт в София само срещу реформи
Секция: ПОЛИТИКА
18 Май 2022 17:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Калоян Паргов: Държавна подкрепа за градския транспорт в София само срещу реформи

/КРОСС/ Държавата е права, когато казва, че Столична община ще получава средства единствено и само срещу гарантирани реформи и промени, които могат да докажат ефективността на разходваните средства, а не по начина, по който се харчиха в последните 10 години. За първи път Столична община е поставена наравно с другите общини в страната, след като повече от десетилетие й бяха изпълнявани всички прищевки от правителствата на Борисов. Сега е моментът екипът на кмета Йорданка Фандъкова да прояви управленския си характер. Това каза Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС и общински съветник от БСП  по повод проекта на икономическа рамка на обществения градски транспорт на София за 2022 г., който беше внесен в комисията за първо обсъждане.

Той обясни, че БСП, като отговорна политическа сила в Столичния общински съвет, е подкрепила идеята да се търси разговор с Парламентарната комисия по транспорт, където в диалог да се чуят проблемите и исканията. Но е предупредил, че може да се искат пари само срещу съответните реформи.

По думите му на проведеното заседание на Комисията по транспорт и пътна безопасност основната тема, която е обсъдена, е цената на газа и електричеството, като неизменна част от формирането икономическата рамка и транспортна задача в София.

Няма да има проблем с горивото. Проблемът ще дойде от това, на каква цена ще се плаща това гориво, от което зависи разходната част. Има неизвестни, които за съжаление засега остават константни – цената на газа, цената на дизела и цената на електричеството, от гледна точка на бъдещи прогнози и планиране“, изтъкна Паргов.

Той каза, че Центърът за градска мобилност, който е отговорен за разплащането на транспортната задача, чиито приходи идват от карти, от превозни документи и от паркирането, предвижда да се увеличат разходите с 50%. И това е на фона на тази дупка от 144 милиона - сума, за която те ще търсят компенсация от правителството, защото Столична община не може да я осигури.

„Спекулациите по отношение на това, че „няма пари за заплати, защото правителството не ни дава пари, за това излезте да протестирате и блокирайте София“ не е решение. Това е политизиране на проблема, вместо да се търси диалог и решение“, счита общинският съветник от БСП.

Калоян Паргов коментира и темата за новата тарифна политика, която предстои да бъде обсъдена и приета от СОС.

„Тикет системата, която беше въведена, е много полезен инструмент, който в реално време ще даде възможност точно за такова реформиране, за каквото и ние пледираме. За да направиш реорганизация на транспорта, да можеш да направиш всички линии добре натоварени, пълноценни и ефективни, трябва да имаш информация“, убеден е заместник-председателят на Комисията по транспорт в СОС.

Социалистът заяви, че БСП има свое предложение за тарифна политика, което се различава от тези на Центъра за градска мобилност, ГЕРБ, Борис Бонев и ДБ.

„Това, което предлагаме от БСП, е за краткосрочните превозни документи - картата за еднократно пътуване да се запази цената от 1.60 лв., както досега. Карта за пътуване в рамките на 60 минути да е на стойност от 2.20 лв.“, съобщи Паргов.

Той обобщи и останалите основни предложения на БСП за абонаментните карти по редовна и преференциална тарифа: За лица с намалена дееспособност преференциални карти от 10 лева на месец и 100 лева на година. За лица с по -малка намалена работоспособност – 20 лева месечната, годишната е 200 лева. А за възрастните граждани над 68 години, съответно месечната да е 10 лева,а годишната – 100 лева. Социалистите предвиждат и карта за младежи до 26 години, включително ученици и студенти – 20 лева на месец и 200 лева на година. А по отношение на всички останали, които искат да имат абонаментни карти, предложението на БСП е за един месец за всички линии да е 50 лева, за една година за всички линии да е 365 лева, а седмична карта да е в размер на 20 лева.

„Основното различие в предложението на БСП, спрямо тези на другите политически групи в СОС, е в цената на еднократното пътуване. Ако цената от 1.60 лв. не бъде запазена, това реално ще доведе до увеличение на разходите за градски транспорт на софиянци“, категоричен е Калоян Паргов.