161 милиона зрители са гледали "Евровизия" 2022
Секция: КУЛТУРА
25 Май 2022 08:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
161 милиона зрители са гледали "Евровизия" 2022

/КРОСС/ 66-ият конкурс за песен на "Евровизия" от Торино, Италия достигна 161 милиона души по време на 3-те предавания на живо в 34 измерени пазара. Обхватът на състезанието в тези територии нараства със 7 милиона на годишна база.

Конкурсът отново се оказа изключително популярен сред по-младата публика. Сред 15-24-годишните, делът на гледане на Големия финал е нараснал с три процентни пункта спрямо 2021 г. - на 56,2%.

Страната-домакин Италия има най-голямата си публика в историята (от 2011 г., когато се присъедини отново към песенния конкурс), с 53% повече спрямо 2021 г., със средна аудитория от 6,6 милиона зрители, което представлява 41,9% от телевизионните гледания в страната.

На една трета от пазарите (13 от 34) "Евровизия" претендира за над 50% от гледаемостта, воден от Исландия с 96,4% и следван от скандинавските пазари (Норвегия - 89,1%, Швеция - 81,4% и Финландия - 72,1%).

Другите пазари, на които над 50% от общия брой телевизионни зрители гледат големия финал, са Армения, Белгия, Дания, Естония, Гърция, Литва, Холандия, Испания и Обединеното кралство.

Успехът на Испания и Обединеното кралство в конкурса (2-ро и 3-то място) също се отразява в техните рейтинги. И двете страни имат най-добрата си телевизионна аудитория през последното десетилетие.

Средно 6,8 милиона зрители са гледали в Испания, което е с 86% повече спрямо 2021 г. и най-високата им аудитория от 2008 г.

Обединеното кралство има най-голямата аудитория от всички през 2022 г. с 8,9 милиона зрители, които са гледали големия финал, което е с 20% повече спрямо 2021 г.

Това е първият път от 11 години насам, в който Обединеното кралство има по-висок рейтинг от Германия, която преди това имаше най-многобройна аудитория.