Храбрин Иванчев: Всички автомобилни производители вече имат и електромобили
Секция: Автомобили
29 Май 2022 13:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
 Храбрин Иванчев: Всички автомобилни производители вече имат и електромобили

/КРОСС/ Тази година ще има само седем автосалона в света. Изложенията в София и Париж са единствените в Европа, които ще се проведат на толкова високо ниво. Ще имаме 14 премиери, които за първи път ще бъдат показани на живо пред публика. Това каза Храбрин Иванчев - председател на Асоциацията на автомобилните производители, в предаването „Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.

На Софийското изложение ще бъде показана на живо трансформацията на автомобилния бизнес и преминаването към електрически автомобили. „Ще бъдат показани 33 напълно електрически автомобила, 70 хибридни с различен вид на електрификация на превозното средство. И което е най-интересното - вече автомобилите с двигатели с вътрешно горене са повече от тези, които са електрифицирани, защото това е тенденцията, това е еволюцията на нашия бизнес", обясни Иванчев.

Всички автомобилни производители вече имат и електромобили. „Всяка една марка вече пое инициатива и ангажимент в следващите 10-12 години да електрифицира напълно моделната си гама, така че до 2035 г. в Европа да се продават вече само електрически автомобили", подчерта той.

Иванчев посочи, че през юни ЕК ще гласува 2035 г. дизеловите автомобили да бъдат забранени в Европа. „Това, което ще реши Европа, нас ни касае, но при нас нещата идват с голямо забавяне", допълни той.

Новата генерация електрически автомобили вече предоставят 400 км пробег, което е напълно достатъчно в България да се пътува във всяка една посока с едно зареждане. Зарядните станции в България към момента са около 600, но те не са добре и равномерно разпределени. Българите, които ползват електромобили, са около 6000. „Това, което е важно, е да се наситят главните пътища и магистралите с бързи зарядни станции, а в градовете, около блоковете, да се направят бавни зарядни станции", отбеляза Иванчев.

В момента в световен мащаб производителите на автомобили изпитват затруднения заради пандемията, а след това и войната в Украйна, които нарушиха глобалните вериги на доставки. „Затова фирмите не могат да произведат необходимото количество автомобили за своите клиенти.Естествено, това влияе и върху пазарът втора ръка.

Специално за България ситуацията е по-различна, защото ние винаги сме били пазар, доминиран от втората ръка автомобили - 90% от всички автомобили, които се регистрират всяка година в България, са втора ръка", поясни Иванчев.