/КРОСС/ След като GR Yaris превзе сърцата на феновете и по-голямата Supra също получи своето спортно превъплъщение с добавката GR. Сега е ред на дългоочаквания наследник на купето GT86. Подразделението за моторни спортове на Toyota Gazoo Racing се зае с този проект и резултатът е вече налице - GR86.
Toyota GT86, подобно на своя сестрински модел Subaru BRZ, си е по-принцип много забавна кола, но за по-спортния характер е малко по-слабичък 2,0-литровият боксер двигател от Subaru - максимален въртящ момент от 205 Нм е наличен само в диапазона 6400 - 6600/ мин. Това означава че винаги трябваше да караш с високи обороти, за да получиш максимума възможнисти. Извън този диапазон има спад в производителността, което не е приятно при търсеното рязко ускоряване след завой.
Десет години по-късно всичко се промени - Toyota активно ангажира състезателния си отдел Gazoo Racing за по-нататъшното развитие на GT86 и те свършиха работа, отново в сътрудничество със Subaru. Така се появи тази нова забавна машина - спортно купе с 2+2 места, базирано на новата глобална архитектура на Toyota, със запазено задно задвижване, 6-степенна механична кутия и класическия атмосферен двигател.