Mercedes-AMG One е готов
Секция: Автомобили
03 Юни 2022 13:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Mercedes-AMG One е готов

/КРОСС/ От нула до 300 км/ч за 15,6 секунди? Мооже и Mercedes-AMG One може да го прави. Максималната му скорост е електронно ограничена до 352 км/ч, прави спринта до 100 за 2.9 идо 200 за 7.0 секунди. Сега този дългосрочен проект на спортното дъщерно дружество на Mercedes - AMG ще празнува първата си световна премиера за 55-ата си годишнина на наистина подходящо за това място "Фестивала на скоростта" в Гудууд (23-26 юни 2022 г.).

С оглед на климатичната криза, прогнозирания недостиг на гориво и други глобални проблеми, идеята за такъв необикновен хиперавтомобил като One естествено повдига въпроса - наистина ли е необходим? Ясният отговор е Не!

Но не можете да подхождате към якото творение от Афалтербах по напълно обективен и трезвен начин, поне ако сте човек с афинитет към технологиите. Защото представлява нещо на границата на технически осъществимото, гениална смес от прецизното инженерство и електроника, която всъщност е баланс между изключително взискателната технология на Формула 1 и новото определение за ежедневна използваемост.

The One може да бъде регистриран като всеки нормален автомобил но със системна мощност от 1063 к.с. Това се осигурява от 1,6-литров, шестцилиндров ДВГ и четири електромотора. Да, One е хибридно превозно средство, Mercedes-AMG определя неговия чисто електрически пробег точно 18,1 километра.

Само си го представете - в неделя сутрин шепнете с колата из жилищния комплекс с високопроизводителния състезател с повече от 1000 к.с. и ако това не е социално приемливо. По същата посока - разходът според стандарта WLTP е само 8,7 литра на 100 километра.

„За първи път в света двуместен супер спортен автомобил пренася най-модерната и ефективна технология за хибридно задвижване на Формула 1 от състезателната писта на пътя“, казват от швабската компания.

В Mercedes-AMG никой не крие факта, че със създаването на Project One е трябвало да бъдат преодолени огромни технически предизвикателства. "Мнозина може би са си помислили в хода на разработката, че проектът ще бъде невъзможен за изпълнение. Въпреки това екипите в Афалтербах и във Великобритания никога не са се отказали и вярваха в себе си", казва шефът на Mercedes-AMG Филип Шимер.

В допълнение към хибридното задвижване на Формула 1, One отбелязва и много други технологии на моторните спортове. Дали карбоновия монокок и карбоновата каросерия, напълно променливото задвижване на всички колела с хибридно задвижвана задна и електрическо задвижвана предна ос с векториране на въртящия момент, носещ двигател/трансмисионен агрегат и активна аеродинамика или сложно шаси с тласък с шест режима на шофиране.

Според създателите му, колата дори предлага повече от състезателен автомобил от Формула 1 по отношение на сложна технология. Защото ако на пистата последните се обслужват от тълпа инженери, използващи лаптопи преди състезанието, едно натискане на бутона за стартиране е достатъчно за собственика на One. Ако преди това е превел сумата от 3,2725 милиона евро (с ДДС) на производителя, разбира се.