Kaufland е търговска верига №1 в България
Секция: БЪЛГАРИЯ
24 Юни 2022 10:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Kaufland е търговска верига №1 в България

/КРОСС/ Kaufland България е отличникът в осмото издание на конкурса „Компания на годината“, организиран от списание и клуб Business Lady. Наградите, които бяха раздадени на церемония в столицата, се връчват за изключителен принос на компаниите или мениджърите в различни категории. Тяхната цел е да дадат гласност на успешните управленски модели, ефективните бизнес практики и развитие на човешкия капитал, както и да поощрят предприемачеството.

Kaufland България грабна три ключови награди от конкурса.  За поредна година компанията е големият победител в категория „Търговски вериги“, а за своите иновативни продукти и кампании веригата заслужи отличието за „Продуктови иновации“. Лидерът в сектора на модерната търговия спечели наградата и в категория „Човешки ресурси“.

„Тези отличия са поредното доказателство за това, че сме не само лидер сред търговските вериги у нас, но и истински визионер, задаващ тенденции. Те са признание както за устойчивото развитие на нашата компания, така и за професионализма и екипния дух на служителите ни. Искам да поздравя и да благодаря на всички колеги, с които ежедневно отстояваме своята водеща позиция - защото постиженията ни са общи.“, заяви изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев.

Призът в категория „Търговски вериги“ позиционира  Kaufland България като неизменен лидер в сектора и отчита постиженията на компанията, която през 2021-ва инвестира над 40 млн. лева в експанзия, модернизация на обекти и нови процеси. Веригата откри първия си хипермаркет в Петрич за близо 19 млн. лв. и с екип от 80 човека, обнови 9 хипермаркета с инвестиция от над 16 млн. лв. и стартира въвеждането на каси за самообслужване с първоначална инвестиция от 1,2 млн. лв.  Като част от своята политика за устойчиво развитие, Kaufland въведе в своята логистична дейност иновативни метални сгъваеми палети на стойност 4,8 млн. лв. Палетите улесняват работата и защитават оптимално стоките, намаляват използваното фолио с над 50% и осигуряват оптимизиран обем на товарите, а от там - по-малко транспортни курсове и въглеродни емисии. Компанията започна да разполага и фотоволтаици за собствени нужди с първоначална инвестицията от над 800 000 лв. В мрежата им бяха добавени пет нови електрозарядни станции с инвестиция до момента от над 1 млн. лева, а в началото на тази година беше реализиран и планът на компанията за преминаване към 100% зелена енергия.

В категория „Човешки ресурси“ на конкурса „Компания на годината“ HR екипът на Kaufland България беше отличен за направените инвестиции в придобивките на служителите, възлизащи на близо 7 млн. лева, както и за разработването на работодателската марка на веригата. За усилията си в тази посока, Kaufland България има повече от 20 награди – компанията е безапелационен първенец в годишната класация за най-добри работодатели Career Show Index и носител на сертификата „Топ работодател" за четвърта поредна година. Сред инициативите на HR отдела за създаване на благоприятна работна среда са утвърждаването на нова позиция, отговаряща за мотивацията и задържането на служителите, засилването на програмите за здравна, психологическа и уелнес подкрепа, насочени към тях и включването им в редица доброволчески акции.

Благодарение на нововъведените модерни решения, Kaufland България взе отличието и в категория „Продуктови иновации“. В началото на годината компанията реализира мащабна комуникационна кампания за своята климатично неутрална торба и разшири асортимента си от климатично неутрални продукти, с които разширява възможностите за пазаруване с принос към околната среда. Лидерът в ритейла се стреми да предлага на своите клиенти богато разнообразие от регионални и сезонни артикул, непрестанно разширява гамата си от щадящи околната среда продукти и продукти в устойчиви опаковки, от био и веган храни. Те от своя страна се възприемат като възможност да се намали високата консумация на месни и млечни продукти, чието производство допринася за изменението на климата. Kaufland обогати и своя нехранителен сегмент със собствената си марка Kuniboo  - играчки от 100% рециклиран материал, сертифицирани по глобалния стандарт за рециклиране GRS.