Триумф на дизайна
Секция: Автомобили
06 Юли 2022 13:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Триумф на дизайна

/КРОСС/ При някои автомобилни марки моделите си приличат като матрьошки – различават се само по размерите и дребни детайли. При други  марки всеки модел има ярка идентичност. Hyundai е от втората група и доказателство са футуристичният кросоувър Ioniq 5 и транспортерът Staria. Поредният пример е следващото поколение електромобил Ioniq 6, който се появява с каросерия на седан и грабва окото с уникален дизайн, съобщи „Труд бг“.

Ioniq 6 използва същата платформа като Ioniq 5, но се откроява със своя напълно различен стил. Междуосието му (2,95 м) е дори малко по-късо, а автомобилът е по-нисък (1,50 м) и по-дълъг (4,86 м). С тези размери Ioniq 6 се нарежда в горния сегмент на средния клас. Неговите линии са необичайно плавни и напомнят на авиационния дизайн. Познавачи съзират връзка със силно повлияния от самолетостроенето шведски автомобил Saab 9-2, а други намират прилики със Citroen DS и Porsche 911 – въпрос на възприятие.

При Ioniq 6 предният капак плавно се спуска надолу към бронята. Широка черна ивица напомня на автомобилите от 70-те и 80-те години на миналия век. В нея са интегрирани различни сензори, които осигуряват данни за работата на многобройните електронни системи. Страничният профил на автомобила е елегантен с плавно спускащ се покрив към задната част, която завършва с два впечатляващи спойлера и хоризонтална светлинна лента. На този фон контрастират по-грубо оформените джанти с диаметър 18 или 20 инча.

Просторният интериор предлага много място отпред и отзад, като шофьорската седалка може да се постави в позиция за почивка. Металните педали и изборът от материали създават луксозно изживяване при пътуване. Външните огледала могат да бъдат заменени с камери, които показват изображението си върху дисплеи в страничната част на таблото.

Задвижващите системи все още не са оповестени. Предвид на платформата се очакват електрически пакети със задвижване на задните или на всички колела в диапазон на мощността до 585 конски сили.