Влаковете до и от морето закъсняват на поразия
Секция: Туризъм
27 Юли 2022 08:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Влаковете до и от морето закъсняват на поразия

/КРОСС/ Масово закъсняват влаковете до и от морето. Това установи обстойно проучване на „Банкеръ", проведено за периода 1 юни - 20 юли 2022 година. Защо от 1 юни? Просто защото от тази дата, според хвалбите на транспортния министър Николай Събев, „БДЖ - Пътнически превози" (БДЖ-ПП) подобри разписанието на 8 влака така, че да „изминават разстоянието между столицата и двата морски града между 30 и 55 минути по-бързо". Така поне гласи официалното съобщение на компанията, оповестено на 1 юни.

„С намаляването на времето за пътуване между 5 часа и 30 мин. и 6 часа се осигурява по-комфортна и удобна услуга за клиентите на БДЖ, които ще пътуват през летния сезон" - пише още в съобщението на БДЖ-ПП.

Данните от електронната система на самия държавен железопътен превозвач обаче сочат нещо съвсем друго.

За 50-те дни на проучването - от 1 юни до 20 юли включително, пътническите композиции, пътуващи от София до Варна и Бургас и обратно, са натрупали хиляди минути закъснения.

Истински рекордьор е нощният влак № 8657, който тръгва от столицата в 21.15 часа и пристига по разписание във Варна в 05.37 часа. За всичките 50 дни на изследването той е закъснял 26 пъти, или в 52% от всички пътувания. Най-малкото му закъснение е било 8 минути, а най-голямото - 224 минути. Според безпристрастната статистика на БДЖ-ПП средното закъснение на този влак е 40 минути. Това ще рече, че неговите пътници са престояли във влака, вместо да се пекат на плажа, общо 1040 минути, или 17 часа и половина повече, отколкото е било предвидено по разписание.

"Само" 21 пъти от общо 50 пътувания е закъснял влак № 3602, пътуващ от Бургас за София. Най-малкото му закъснение е 7 минути, а най-голямото - почти четири часа (224 минути). Средното закъснение на този трен е 33 минути, което ще рече, че е задържал „любимите" си пътници във вагоните 693 минути - близо 12 часа.

По 19 пъти за 50 пътувания за закъснели от 1 юни до 20 юли влаковете с номера 3601 (София - Бургас) и 2614 (Варна - София). Средните закъснения на двата са, съответно, 37 и 22 минути, като най-големите им закъснения за едно пътуване са 90 минути - за влака София - Бургас, и 98 минути - за трена от Варна до София.

18 закъснения за 50 дни е натрупал и влак 3624, тръгващ в 14.30 часа от Бургас към София. И той в някои от дните се е клатушкал с 89 минути след разписанието си, като средното закъснение, отчетено за него, е 24 минути.

По 17 закъснения са отчетени на влак 3621 София - Бургас, както и на влак 2626, пътуващ по направлението Варна - София. Максималното закъснение на първия е 95 минути, а на втория - „само" 51 минути.

През посочения период 15 пъти е закъснял влак № 8602 (Бургас - София), по 14 пъти - влак № 8651 (София - Варна) и влак № 2612 (Варна - София), 13 пъти - влак № 2610 (Варна - София), 10 пъти - влак № 3636 (Варна - София) и т. н.

Добре е човек първо да скочи и едва тогава да извика „хоп", гласи поговорка. Явно обаче нито транспортният министър Николай Събев, нито подопечните му шефове в БДЖ си падат по народните мъдрости. Затова още при първото си изявление на 13 декември министър Събев обеща да увеличи скоростта на влаковете, а едва тогава се замисли как и дали изобщо може да се постигне това и започна да търси хора, които евентуално да го направят. В огромното си желание само за няколко месеца той назначи и уволни десетина шефове в железниците, но - видно от резултатите - не постигна абсолютно нищо.

„Радвай се, че все още не е станала тежка жп катастрофа", ми каза преди дни един бивш жп ръководител. Настръхнах! Дай Боже и да не става! Че нали само това ни остава - да се молим на Бог, вместо да разчитаме на министри и жп шефове, които не са се качвали на влакове от десетилетия. Или пък са пътували на сън по несъществуващи жп линии, като тази до Етрополе.