Соня Спасова: Ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за Вас
Секция: Туризъм
05 Август 2022 10:57
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Соня Спасова: Ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за Вас

/КРОСС/ Имаме значително увеличаване на жалбите, оплакванията и запитванията, свързани със закъснели полети. При закъснял полет потребителите трябва да получат информация какво е закъснението, обясни в БНТ "Денят започва" директорът на Европейския потребителски център - България Соня Спасова. Тя допълни, че в зависимост от времето, в което трябва да се чака полетът, могат да възникнат и допълнителни права.

Например, ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за Вас. Трябва да бъдат осигурени ваучери или храна, закуска, напитки. Ако това изчакване продължи прекалено дълго - трябва да се осигури нощувка с превоз до хотела и обратно. Ако времето на закъснение е повече от три часа, ако причината е в авиокомпанията, потребителят може да има право и на парична компенсация. Размерът на тази компенсация е фиксиран. Когато става въпрос за полети до 1500 км, размерът на компенсацията е 250 евро, обясни Спасова.

Ако потребителите попаднат на некоректна авиокомпания, регистрирана в ЕС, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център - България. Нашата помощ е безплатна и винаги сме на линия за консултации, съвети и конкретна помощ, увери Соня Спасова.

При проблем с авиокомпания извън ЕС, потребителите могат да се обърнат към съответния контролен орган по въздухоплаване в дадената държава.