Над 42 млн. лв. износ за полугодието реализираха родни производители с Лидл България
Секция: ЛЮБОПИТНО
18 Август 2022 11:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 42 млн. лв. износ за полугодието реализираха родни производители с Лидл България

/КРОСС/ За първите шест месеца на 2022 г. общият износ на родни стоки в европейската мрежа на Lidl възлиза на 42,5 млн. лв. Благодарение на партньорството си с Лидл България, над 30 български компании са успели да реализират своя продукция в 28 европейски държави.

Постигнатият оборот на износа, който реализираме заедно с нашите български партньори, е с над 44% спрямо същия период на миналата година. Точно толкова беше ръстът в износа и за първите 6 месеца на 2021 г. спрямо първото полугодие на 2020. Този устойчив положителен резултат е доказателство, че продуктите на българските производители печелят все повече доверие на външните пазари и намират все повече възможности за реализация. Така подкрепата ни за българските компании ги прави още по-успешни и конкурентоспособни, а когато това е налице, ползите са и за крайния потребител“, заяви Драгомир Илиев, управител ресор „Стоково снабдяване и маркетинг“, Лидл България.

С най-голям интерес към продукти от български производители за първата половина на 2022 г. е Румъния с 35% от общия оборот на експорта. На второ място застава Унгария (19%), следвана от Гърция (18%). Четвърто и пето си делят пазарите на Германия и Сърбия с по 7% принос в общия износ с Лидл България. За пръв път тази година български стоки се продават и в магазините на Lidl във Франция. Като част от тематичните седмици французите са опитали кори за баница и кадаиф.

Сред най-изнасяните продукти в европейската мрежа на Lidl за първото полугодие на годината са различни видове хляб, тесто и замразени печива – банички с различни вкусове и пълнежи като сирене, спанак, тиква и локум – общо за близо 4,4 млн. лв. Почти толкова – 4,7 млн. лв., е и износът на премиално говеждо месо (стекове и бургери) от Тандем Попово в Унгария, Румъния, Гърция и Словакия. Близо 2 млн. лв. е износът на млечни продукти на производителите „MJ Diaries, Schreiber Foods“ и „Млечни продукти”, сред които традиционни български като кисело мляко, биволско сирене и биволски кашкавал, но и по-специфични вкусове като лабне, каймак, сирене “тел“, сирене за грил и др.

Сред вече наложилите се на външните пазари през последните 4 години са по-нишовите продукти на иновативния български производител Nuhealth – оризови чипсове и оризови вафли, които вече се продават в 21 държави, както и суровите барчета и бисквити на Smart Organic, които достигат до 13 държави. Износът на двете компании, реализиран в европейската мрежа на Lidl за периода януари-юни 2022 г., е съответно 4,6 млн. лв. и 3,8 млн. лв.

Възможностите за износ, които българските производители получават благодарение на партньорството си с Лидл България, доказват устойчивото влияние на компанията върху развитието на българския бизнес и приноса към икономиката.