Lidl трикратно по-строг в проверките на пестициди
Секция: ЛЮБОПИТНО
01 Септември 2022 13:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Lidl трикратно по-строг в проверките на пестициди

/КРОСС/ Всеки ден Lidl предлага на своите клиенти 120 вида свежи и проверени плодове и зеленчуци. Веригата прилага три пъти по-строги от нормативните изисквания към остатъците от пестициди, като ги тества регулярно за над 700 вида в акредитирани лаборатории в Германия и Гърция, гарантирайки безопасността и отличното им качество.

“Като верига, която предлага основно храни, качеството и безопасността са нашата отговорност, затова прилагаме строга и комплексна система за контрол. При тестването на плодовете и зеленчуците, които предлагаме, следваме стриктно регулациите на ЕС и националните изисквания, но тези на Lidl в случая са три пъти по-строги. Например - максималното допустимо количество от пестицида Ametoctradin в грозде е 6 mg/kg, а нашият критерий в този случай е 2 mg/kg. Това дава сигурност на клиентите ни за това с какво се хранят“, коментира Драгомир Илиев, управител "Стоково снабдяване и маркетинг" в Лидл България.

Lidl има за цел устойчиво намаляване употребата на пестициди при отглеждането на плодовете и зеленчуците, като избира и работи със сертифицирани производители, следващи добри земеделски практики. От 2019 г. насам всички доставчици на плодове и зеленчуци за веригата са сертифицирани по GLOBALG.A.P., който покрива критерии като проследимост по време на производствения процес, безопасна и законосъобразна употреба на пестициди, работа с качествени торове и семена, регулярни анализи на водите, почвата и продукцията, както и стриктен контрол на продуктите до клиента и спазване на оптимална хигиена. Сертификационният статус на доставчиците се контролира регулярно.

За часовете път от полето до рафтовете на Lidl, плодовете и зеленчуците минават през изключително стриктен контрол за качество, свежест и температурен режим на транспорт и съхранение. Още при доставянето им до складовете на веригата се правят щателни тестове по предварително заложени критерии за грамаж, захарност, съдържание на сок и др. В случай на отклонение от тези предварително договорени изисквания стоката няма да отиде на рафта в Lidl.

 

Свежите плодове и зеленчуци са любими и предпочитани и от волейболните звезди, което е темата и на новата кампания на Lidl. За поредна година компанията е партньор на Българската федерация по волейбол и предлага по-здравословен начин на живот чрез своите продукти, както на талантите, така и на всички клиенти. Затова и родните волейболни звезди са верни фенове на свежите и проверени плодове и зеленчуци в Lidl, защото за тях качествената храна и упоритите тренировки са в основата на успеха и физическата им форма.