Lidl и Kaufland почистиха над тон и половина боклук от река Дунав
Секция: ЛЮБОПИТНО
08 Септември 2022 10:09
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Lidl и Kaufland почистиха над тон и половина боклук от река Дунав

/КРОСС/ Служители на Lidl и Kaufland в България събраха повече от тон и половина боклук от брега на река Дунав за по-малко от два часа. Количеството се равнява на около 130 чувала, събрани от екипите на двете вериги.

Доброволческата акция се проведе на 3 септември и е част от международната инициатива „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ на най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz. Тя се организира за първи път в общо 10 различни държави, в които Lidl и Kaufland присъстват и през които река Дунав минава.

У нас в инициативата се включиха близо 130 служители на двете вериги. С общи усилия и за по-малко от два часа те почистиха два района по поречието на реката край Русе – брега на гр. Мартен и плажа на с. Сандрово. Целта на акцията беше екипите на двете компаниите да допринесат за намаляване на пластмасовия отпадък в природата, но и да се насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен екологичен проблем.

Данните показват, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат през нея в Черно море. Това е и причината Schwarz групата да насочи усилията си именно към нея.

„Радваме се, че успяхме да участваме в тази инициатива и да почистим част от боклука по брега на река Дунав. Още по-хубаво е, че дадохме пример на децата си, които дойдоха заедно с нас и видяха колко е важно да пазим природата и да се грижим за нея“, коментираха служители на Lidl и Kaufland, които се включиха в акцията заедно със своите деца и семейства.

„Опазването на природата и реките чисти е кауза, за която си заслужава да обединим усилия. Затова се радваме, че толкова много държави се включиха в тази мащабна международна акция. Вярваме, че действията носят промяна и са важна крачка към нашето по-добро утре“, заявиха от Бордовете на директорите на двете вериги в България.

Акцията по почистването на Дунав се проведе в контекста на дългосрочната стратегия за пластмасата на Schwarz – REset Plastic. Към служителите на двете вериги се присъединиха и съмишленици от туристическо дружество „Приста“ - Русе и водолази от русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“, които почистиха съседния остров Алеко и се гмурнаха надълбоко, за да премахнат пластмасовите отпадъци и от речното дъно. Партньор на инициативата беше и ЕКОПАК България, от където съдействаха за извозването на събрания отпадък и се погрижиха за неговото по-нататъшно сортиране и рециклиране.

Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав

„Мисли глобално, действай локално“: Заставаме заедно и обединяваме усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.