Над 150 млн. лв. износ на български продукти с Лидл България за последните 3 години
Секция: ЛЮБОПИТНО
13 Септември 2022 13:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 150 млн. лв. износ на български продукти  с Лидл България за последните 3 години

/КРОСС/ Над 150 млн. лв. е реализираният износ от български производители в европейската мрежа на Lidl в периода 2019-2021 г. За трите години 252 различни продукта на 58 родни компании достигнаха до 27 европейски пазара благодарение на партньорството с Лидл България.

„Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори през пандемичната 2020 г. успяхме да

запазим двуцифрен ръст на износа, въпреки предизвикателствата. Само за последните 3 години (2019-2021 г.) ръстът в експортния оборот на българските производители е над 110%. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании – ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Впечатляващите резултати, които демонстрират устойчивия успех и възможности за растеж на българските производители съвместно с Лидл България, компанията обобщава в специално книжно издание. В него са намерили място данни за резултатите от износа, реализиран от българските партньори на Лидл България за последните 3 години – 2019-2021. В изданието са представени и 10 български компании – Белла България, Веселина Трейд, Виктория Нутс, Випера, Джени Ово, Млечни продукти, Нухелт, Смарт Органик, Тандем-Попово и Цима 99. Те са едни от най-добрите примери на това съвместно партньорство с впечатляващи резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.

За периода 2019-2021 г. страната с най-голям дял – 36%, в експортния оборот, реализиран в европейската търговска мрежа на Lidl, остава Румъния. За тези 3 години 34 родни производители са реализирали износ на 89 различни продукта на обща стойност 55 млн. лв., като най-продаваният продукт в северната ни съседка е пълнозърнест хляб със семена.

Сред топ 5 държавите по размер на износа се нареждат Гърция с оборот в размер на 32 млн. лв., което е 21% от общия оборот, Германия  с 11,5% от оборота, Сърбия с 8,4% и Унгария с 9 млн. или 6% от реализирания оборот за последните 3 години.

Повече детайли за обобщените резултати, постигнати от българските производители съвместно с Lidl, могат да се видят в специалното издание „Износ с Лидл България“ онлайн на www.lidl.bg/iznos