Илин Димитров обсъди с БСК основни проблеми и политики в сектор туризъм
Секция: Туризъм
17 Септември 2022 07:29
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Илин Димитров обсъди с БСК основни проблеми и политики в сектор туризъм

/КРОСС/ Министърът на туризма д-р Илин Димитров беше гост на Българска стопанска камара, за да обсъди с представители на бизнеса основни проблеми и политики на служебния кабинет в сектор туризъм. Той очерта най-острите проблеми, с които се е заел - първият, забавянето на плащанията към хотелиерите, настанили украински бежанци. Той подробно разясни причините за това и механизма при верифициране на данните, за да се пристъпи към плащане.

Като втори остър проблем при встъпването си в длъжност служебният министър посочи забавените категоризации и отчете, че се върви към решаване на въпроса. Друг разрешен проблем на този етап са мерките срещу COVID-19 и облекчаването им, а министър Димитров подчерта доброто сътрудничество с министъра на здравеопазването, от което печели туризмът.

Друг акцент от работата бе рекламата - засилването на присъствието на България на близките и средните пазари, необходимостта от промяна в механизмите, за да постъпват значително повече средства, тъй като за национална реклама се отделят едва 0,02% от БВП, при положение, че секторът допринася към БВП с най-малко 7%.

Министърът разказа за срещата си с концесионерите на плажове и идеята да бъде увеличен броят на плажове с чистота и гарантирано качествен туристически продукт. Бяха обменени мнения за ваучерите за храна и туризъм и как да се прилагат от бизнеса оптимално.

Министърът коментира средносрочните политики: създаването на гаранционен фонд, придвижването на наредбата за туристическа маркировка, създаването на единна браншова организация и дигиталната реклама. Беше коментирано, че туристическият бранш не е узрял за идеята за създаване на единна организация, същевременно министърът подчерта, че с обединяването на бизнеса в сектора ще постъпват много повече средства за самофинансиране и реклама. Министърът съобщи, че текстът за дигиталната реклама е готов и ще бъде внесен в Народното събрание.

Бяха обсъдени теми като цените на тока, газа и тежката зима, която предстои и как това ще рефлектира върху туризма.От работодателската организация благодариха за конструктивния разговор и обменените идеи по най-горещите теми в бизнеса в сферата на туризма.