Капка вода на астероида Рюгу доказва, че животът на Земята е дошъл от космоса
25 Септември 2022 12:40

Капка вода на астероида Рюгу доказва, че животът на Земята е дошъл от космоса

/КРОСС/ Прахови частици, извлечени от японска космическа сонда от астероид, намиращ се на около 300 милиона километра от Земята, разкриха изненадващ компонент - капка вода, съобщиха учени.

Откритието дава нова подкрепа на теорията, че животът на Земята е бил посят от космоса.

Констатациите са в последното публикувано изследване от анализа на 5,4 грама скали и прах, събрани от сондата Хаябуса-2 от астероида Рюгу.

"Тази капка вода има голямо значение", заяви пред репортери водещият учен Томоки Накамура от университета Тохоку преди публикуването на изследването в списание Science.

"Много изследователи смятат, че водата е донесена (от космоса), но всъщност ние за първи път открихме вода в Рюгу, астероид в близост до Земята."

Hayabusa-2 беше изстреляна през 2014 г. на мисията си до Рюгу и се върна в орбитата на Земята преди две години, за да пусне капсулата с пробата.

Ценният товар вече е дал няколко сведения, че някои от градивните елементи на живота на Земята - аминокиселините, може да са се образували в космоса.

В изследването се казва, че екипът е открил капка течност в пробата от Рюгу, "която е била газирана вода, съдържаща сол и органични вещества", каза Накамура.

Това засилва теорията, че астероиди като Рюгу или по-големият му астероид-майка може да са "осигурили вода, която съдържа сол и органични вещества" при сблъсъците със Земята, каза Накамура.

"Открихме доказателства, че този (процес) може да е бил пряко свързан например с произхода на океаните или органичната материя на Земята."

Екипът на Накамура, състоящ се от около 150 изследователи - включително 30 от САЩ, Великобритания, Франция, Италия и Китай - е един от най-големите екипи, анализиращи пробата от Рюгу.

Пробата е разделена между различни научни екипи, за да се увеличи максимално шансът за нови открития.

Източник:БГНЕС, АФП