/КРОСС/ Малка е вероятността проблем с двигателя да е причината за инцидента със самолета Су-25 на авиобаза „Безмер". Мнението изрази журналистът от списание „Криле" Димитър Ставрев.
Дори да възникне проблем с единия двигател, това е самолет, който може да каца с един двигател. Много малка е вероятността и двата двигателя едновременно да са отказали, по-скоро е нещо със системите, които управляват височината и насочването на самолета, коментира Ставрев.
По думите му в момента Су25 са най-модерните самолети в българската авиация.
Въпреки че са на 35 години, Ставрев каза, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети. В идеално състояние са. Бях възхитен от новите възможности, които са получили след този ремонт, каза Ставрев.
Проблем остават малкото летателни часове. За миналата година най-много летелите имат 25-30 часа, каза Ставрев.
Марин Петров, който е борден инженер на хеликоптер, обясни, че има програма за техническо обслужване. В нея е разписано по часове какви проверки се извършват. Авиационната техника се поддържа както трябва. Съгласен съм с твърдението, че няма стари и нови, има поддържани и неподдържани самолети, коментира Петров. А по думите му в „Безмер" самолетите се поддържат както трябва.
Нова телевизия „Здравей, България"