1200 коня в Maserati на ток
Секция: Автомобили
12 Октомври 2022 12:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
1200 коня в Maserati на ток

/КРОСС/ С второто поколение на купето Turismoиталианската спортна марка Maserati преминава в епохата на изцяло електрическите автомобили. Дългият 4,96 м модел е първият електромобил, който носи фирмената емблема с тризъбеца. Ще последват и напълно електрифицирани версии на актуалните модели Grecaleи спортната кола MC20. Всички те ще получат добавката Folgore към името - италианската дума за светкавица, съобщи "Труд бг".

За Gran Turismo Folgore италианците са разработили нова специална платформа за електрическо задвижване. Батерията е разположена в T-образна форма около централната конзола. Това решение позволява да не се инсталират батерийни модули под седалките (както при други електромобили) и каросерията може да бъде по-ниска. Височината е само 1,35 м. За сравнение - дори Porsche Taycanе с 3 см по-висок.

Батерията е с нетен капацитет 83 киловатчаса (бруто 92,5 киловатчаса) и благодарение на 800-волтова технология може да се зарежда с мощност 270 киловата. По този начин само за 5 минути се акумулира енергия за 100 км пробег. Дължината за максималната дистанция със заредена батерия не е оповестена, но се очаква да бъде над 450 км.

Ясна е обаче мощността, а тя е внушителна. Един електрически мотор отпред и два отзад (за всяко колело) генерират заедно над 1200 конски сили и максимален въртящ момент 1350 Нм. Мощността на системата обаче е ограничена от изходния капацитет на батерията до 760 к. с., които достигат до колелата. Ускорението от 0 до 100 км/ч е само 2,7 секунди, а максималната скорост на движение - 320 км/ч. За да се свали теглото на автомобила под 2 тона са приложени леки материали като алуминиеви и магнезиеви сплави.

Дизайнът на новия модел остава верен на стила, наложен от първия модел, нарисуван от Серджо Пининфарина през 2007 г. Конфигурацията остава с четири места в купето. Кокпитът ще бъде изцяло дигитализиран. Ще има и бензинови версии с битурбо двигател V6 в две нива на мощност - 490 и 550 к. с.