Над 100 директори на училища от цялата страна дискутираха бъдещето на STEM образованието на форум в Пловдив
Секция: Технологии
11 Ноември 2022 12:22
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 100 директори на училища от цялата страна дискутираха бъдещето на STEM образованието на форум в Пловдив

/КРОСС/  Гости от цяла Европа споделиха добри практики в сферата на образованието по време на първия Национален форум „Стратегии и решения за работещо STEM образование“, организиран в град Пловдив от издателство Клет България и вестник 24 часа. Събитието цели да повиши информираността и познаваемостта от обществото и образователните общности у нас за важността на STEM обучението за качествено и българско образование. Форумът събра над 100 директори на образователни институции, учители и съмишленици.

На събитието гости бяха Мария Габриел, европейски комисар за иновации, научни изследвания, култура, образование и младежта; Мария Гайдарова, зам.-министър на образованието и науката, Стефан Стоянов, заместник-кмет „Образование, бизнес развитие и европейски политики” на община Пловдив, г-жа Мариана Чолакова, почетен консул на Германия в Пловдив.

Списъкът с чуждестранни гост-лектори включва още д-р Андреас Кастнер от Германия, образователен експерт с голям опит в сферата на STEM и Ангелина Скараки, експерт по STEM и роботика от Гърция представиха работещи STEM решения, реализирани на практика у нас и в Европа.

“STEM образованието засяга всяка сфера от настоящето и бъдещето ни, а STEM уменията са за цял живот. Подкрепата за младите хора, създаването на интерес от научните изследователи и ключовата роля на учителите са предизвикателства, но и възможности. Днес, за талантите на България и Европа, e важно да свържем абстрактното с конкретното и превърнем интереса в стимул за кариера. Имаме нужда от техните идеи и решения.”, коментира Мария Габриел, европейски комисар за иновации, научни изследвания, култура, образование и младежта.

“STEM образованието е големият ни шанс да направим ранно кариерно ориентиране и профилиране на децата, още в основното училище. Имаме нужда от нов подход как поднасяме информацията и уроците към децата. Основната ни задача в кратък период от време е да въоръжим децата със съвременни инструменти за учене и работа, за да могат те да бъдат ефективни и да им дадем шанс да се развиват според възможностите си”, акцентира Стефан Стоянов, заместник-кмет „Образование, бизнес развитие и европейски политики” на община Пловдив.

STEM (Science – Technology – Engineering – Mathematics) е обучение, което е фокусирано върху наука, технологии, инженерство и математика. Подходът се основава на идеята за фокусирано обучение по четирите направления интегрирано в последователна парадигма на обучение, базирана на реално приложение.

На място бяха представени и първите у нас дигитални уроци за иновативно STEM обучение за ученици от 5. до 7. клас, разработени от издателство Клет България. Ресурсите са подходящи както за училища с изградени STEM центрове, така и за разнообразяване на часовете по всички природни науки.

Специално внимание бе отделено и на представянето на обобщаващи статистики първата в образователния сектор Оценка на социалното въздействие на Клет България за периода 2019-2022 г., изготвен със съдействието на „PwC (PricewaterhouseCoopers)  България“.