Глобиха Google с почти 400 млн. долара заради нерегламентирано следене на потребители
Секция: СВЯТ
15 Ноември 2022 12:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Глобиха Google с почти 400 млн. долара заради нерегламентирано следене на потребители

/КРОСС/ Глоба от 391,5 млн. долара ще трябва да плати интернет гигантът "Гугъл" (Google), който е притежаван от компанията-майка "Алфабет" (Alphabet) заради незаконно проследяване на местоположението на потребители в 40 американски щати, предаде ДПА. Агенцията се позовава на съобщение от офиса на главния прокурор на Ню Йорк Летисия Джеймс.

Разследването е установило, че "Алфабет" не е уведомила потребителите, че услугите за проследяване на местоположението са включени автоматично за при активности на потребителите свързани с приложения и ползването на интернет посочи Джеймс в изявление.

Основният момент в обвинението беше практиката на компанията, която казваше на потребителите, че могат да изключат проследяването на местоположението в настройките си от „История на местоположенията", но не и да ги уведоми, че в настройките „Активност в мрежата и приложенията" също се събират данни за местоположението им.

"Технологичната компания трябва също да реформира своите практики, за да бъде по-прозрачна с потребителите", допълни Джеймс.

"Гугъл" тихомълком е проследявала своите потребители с цел да се реализират печалби и сега ние виждаме резултата пред правосъдието. Всеки човек трябва да може да взема свои собствени решения относно своите данни и как се използват. Ние ще продължим да държим компаниите, които нарушават закона, отговорни и ще защитаваме потребителите от дружества, които поставят печалбите пред интереса на хората", каза още главният прокурор на Ню Йорк.

Google използва данните за клиентите, които събира, за да създаде подробни профили и да насочва реклами от името на своите рекламни клиенти. Данните за местоположението могат да разкрият до голяма степен самоличността и навиците на дадено лице и могат да се използват за неговото профилиране, предава още ДПА.