Потребителския съвет към Електрохолд препоръча използването на електронна фактура
Секция: Технологии
22 Ноември 2022 13:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Потребителския съвет към Електрохолд препоръча използването на електронна фактура

/КРОСС/  Представителите на потребителските организации обсъдиха възможностите и удобствата на електроните услуги по време на заседание на Потребителския съвет към Електрохолд, което се проведе на 22 ноември. В него участваха представители на Комисията за защита на потребителите, Българска национална асоциация Активни потребители, Федерация на потребителите в България, Института за енергиен мениджмънт и Европейския потребителски център. Всички те препоръчаха на потребителите да се възползват от електронната фактура – по-сигурната и надеждна алтернатива на хартиения вариант.

„Над 500 хиляди от клиентите на Електрохолд оценяват удобството на електронната фактура, която гарантира сигурна и бърза доставка, до 24 часа от издаването, защитава личните данни, достъпна е от всякъде и по всяко време и е напълно легитимен документ пред държавните институции“, каза Зорница Генова, директор Регулаторно и правно управление в Електрохолд България.

„Подкрепяме напълно идеята за преминаване на клиентите към електронна фактура, защото тя не само е по-удобна и по-сигурна от хартиената, но и допринася за едно по-зелено и по-екологично чисто бъдеще“, допълни Емил Георгиев, председател на Федерацията на потребителите.

„Над 90% от услугите на нашите дружества ЕРМ Запад и Електрохолд Продажби вече могат да бъдат заявявани, без да се налага клиентите да посещават търговски център. Така те пестят време, усилия и средства“, каза Ваня Георгиева, ръководител направление Търговски центрове в Електрохолд България.

От стартирането на портала за е-услуги на Електрохолд (www.electrohold.bg/bg/e-uslugi/) сред най-търсените услуги на дружеството, което стопанисва електроразпределителната мрежа - ЕРМ Запад, са проучване за присъединяване на обект към електрическата мрежа и сключване на договор за присъединяване, а сред услугите на доставчика Електрохолд Продажби са пререгистрацията на битови клиенти, регистрацията на новоприсъединени обекти и заявка за електронна фактура.

По време на заседанието на Потребителския съвет членовете разгледаха какви мерки са предприети в подготовка на електроразпределителната мрежа в Западна България за зимния сезон. „Подготовката на мрежата завърши. Тази година допълнително е направен извънреден анализ на зоните на територията на ЕРМ Запад, в които се очаква евентуално повишаване на потребителите на електрическа енергия, за да осигурим на потребителите спокойни коледни и новогодишни празници“, каза Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържане“ в ЕРМ Запад.

Електроенергийната група Електрохолд е част от най-големия публичен холдинг в страната - Еврохолд. Потребителският съвет е създаден през 2013 г. като консултативен орган, който да анализира и разглежда практиките, касаещи крайните битови клиенти на електроенергия пазар.