Kaufland гарантира изкупуването на хиляди тонове плодове и зеленчуци от български производители
Секция: ЛЮБОПИТНО
25 Ноември 2022 15:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Kaufland гарантира изкупуването на хиляди тонове плодове и зеленчуци от български производители

/КРОСС/ Kaufland гарантира изкупуването на хиляди тонове плодове и зеленчуци от български производители чрез уникалната си програма за договорно изкупуване на продукцията. През 2022 г. веригата има сключени такива договори с 25 земеделци от цялата страна и чрез тях продължава устойчивата си подкрепа за родните производители и развитието на селата.

Темата ще бъде представена днес пред участниците в хакатона „Бъдещето на селата" от глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество Panda Labs. Тя реализира и второто си издание у нас с подкрепата на „зеления" ритейлър.

Хакатонът започва днес и в него ще се включи Мариела Байкова от търговския екип на компанията, която работи с производители и доставчици на зеленчуци в Kaufland. Тя ще говори за договорите за предварително изкупуване на продукцията, които веригата сключва с производители на плодове и зеленчуци, за да гарантира от една страна качеството на продуктите, които предлага, а от друга - спокойствието на производителите, че има къде да пласират продукцията си. Всички земеделски производители, с които Kaufland има сключени договори за производство, са сертифицирани по програмата Global G.A.P. - независима световна система за добри земеделски практики. Kaufland ще представи и друга форма на устойчиво сътрудничество с родните земеделци - производството на плодове и зеленчуци за собствената линия продукти на веригата "Брей!".

„Бъдещето на селата" е вторият хакатон от второто издание на глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество, която се реализира у нас с подкрепата на „зеления" ритейлър. В хакатона ще участват десетки младежи, за да търсят нестандартни решения на казуси за устойчивото развитие на селата. За това ще им помагат представители на науката, неправителствения сектор и бизнеса като Мариела Байкова, които ще споделят опит и успешни примери от практиката.

В края на хакатона в неделя жури ще определи отбори победители, които ще участват в едноименния мастърклас, където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. По време на първия хакатон на Panda Labs Иво Василев, енергиен мениджър на Kaufland България, представи пред участниците как „зеленият" ритейлър допринася за намаляване на въглеродните емисии в градовете чрез своята политика за енергийна ефективност.

Panda Labs II ще продължи до средата на 2023 година и ще включва два семестъра - „Бъдещето на градовете и селата" и „Бъдещето на храната".

Panda Labs се реализира у нас с подкрепата на фондация „Америка за България" и на Kaufland България. Целта на програмата е да открие следващото поколение талантливи изследователи и предприемачи, които ще помогнат за решаването на регионални и глобални проблеми. Преди дни тя беше отличена с първо място за „Образователна програма" в първите „ESG Awards", организирани от PwC България.