Спортна кола на водород
Секция: Автомобили
14 Декември 2022 12:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спортна кола на водород

/КРОСС/ Бъдещето на спортните коли е електрическо. Като един от пионерите в развитието на електрически превозни средства с горивни клетки на водород Hyundai представи високоефективен хибриден концепт на водород, чийто дизайн ни връща към ранните години на корейския производител. Този автомобил с означение N Vision 74 е предназначен да покаже следващите стъпки на марката по отношение на спортните N модели и същевременно е знак на почит към концептуалния модел Pony Coupe от 1974 г., съобщи "Труд бг".

Въпросният автомобил отпреди половин век е проектиран от легендарния дизайнер Джорджето Джуджаро и предизвиква сензация при представянето си на изложението в Торино. Сега Hyundai възобновява за нов прочит идеята за купето от далечната 1974 г. съвместно италианската дизайнерска агенция GFG Style, чийто основател е именно Джуджаро. По план новото издание на спортното купе Pony трябва да е готово през следващата година.

Външността на концепта разкрива как ще изглеждат бъдещите спортни N модели на Hyundai - с чисти повърхности и динамични пропорции. Сложната му система за охлаждане постига ефективен въздушен поток и максимална ефективност. Пикселната радиаторна решетка, също както страничните и задните вентилационни отвори, са проектирани да отвеждат въздушните струи по най-добрия начин.

Добрата аеродинамика е в основата на силното представяне на всяка спортна кола и е особено важна за модели със задно предаване, какъвто е новият концепт. Тя допринася и за перфектния баланс на пътното поведение, което е подходящо за бързо шофиране както на писта, така и в градски и извънградски условия.

Според предварителна информация автомобилът ще разполага с два електрически мотора на задния мост с обща мощност 670 к. с. и 900 Нм въртящ момент. Те се захранват от батерия с капацитет 62 киловатчаса, която се зарежда от външен контакт. По време на движение горивната клетка осигурява мощност 115 к. с. с разграждането на водорода.