/КРОСС/ Когато двигателят с вътрешно горене работи, освен че произвежда дим, той произвежда и оглушителни нива на шум. Причината да не ги чуваме толкова силно сме монтирали накрайници за ауспух.
Този компонент, монтиран в изпускателната тръба, е проектиран да намали шума, произвеждан от двигателя, като отразява звуковите вълни и постига доста високи нива на намаляване. По този начин се спазват законите за шумово замърсяване и границите на шума, измерени в децибели.
Следователно, това е основен компонент за всяко превозно средство, автомобил, мотоциклет или камион, за да бъде разрешено да се движи по обществените пътища, тъй като по време на техническия преглед на превозните средства се измерват нивата на шум, за да се провери дали съответства на установените.
Как работи накрайника на ауспухът?
За да разберем как работи накрайника за ауспухът, първо трябва да знаем кои са компонентите, които го изграждат. Сложността на компонента зависи от автомобила, в който е инсталиран. Например, ауспухът на мотоциклет е прост: перфорирана тръба, облицована с изолатор, като фибростъкло.
Това при автомобилите обаче обикновено е по-сложно, тъй като те трябва да могат да намалят много по-високи нива на шум. Вътрешността на ауспуха на автомобила има различни камери, за да заглуши звука и да гарантира, че шумът се разпространява възможно най-далеч.
Освен това те се опитват да отразят звука възможно най-много пъти вътре в тези камери, нещо, което може да се случи хиляди пъти. По този начин, въпреки че ширината на отделението е само няколко сантиметра, когато отскача толкова много, сякаш е изминала много по-голямо разстояние.
Какъв е процесът на намаляване на шума
От двигателя димът от изгорелите газове се изхвърля с висока скорост и под голямо налягане. Стига до изпускателния колектор и след това до междинната тръба, където те се разширяват и постепенно губят налягане.
Чрез увеличаване на обема му се произвеждат звукови вълни, които имат време на задържане, по-кратко от изгорелите газове, които от своя страна действат с ауспуха, намалявайки произвеждания шум.
В ауспуха енергията на звуковите вълни се преобразува в топлинна енергия, като я провежда през различни тръби и камери, които имат различни системи за акустично поглъщане. Заглушителят на всяко превозно средство има определен дизайн.
СИСТЕМИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА ШУМА, ПРОИЗВЕДЕНИ ОТ ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ
За да разберете по-добре как работи ауспухът на автомобила, е удобно да знаете някои от най-използваните системи:
Система 1: страничен резонатор. Звукът достига до ауспуха през перфорирана тръба, която е заобиколена от по-голяма тръба. Това се нарича страничен резонатор и е ефективен при отслабване на определени слухови честоти. Газът преминава през малки дупки и след това се връща обратно в по-голямата заобикаляща тръба. Така, когато отново циркулира през тези дупки, вече ще е загубил голяма част от енергията си.
Система 2: разширителни камери. Друга ефективна система за намаляване на шума от отработените газове е тази, която използва разширителни камери, които са основно камери, които са по-големи по размер от основната тръба. С този принцип и със специално проектирана геометрия е възможно да се диверсифицират шумовите честоти и също така да се накарат да губят енергия, когато отскачат от стените на камерата.
Има и други методи за намаляване на нивото на шума, генериран от двигателите с вътрешно горене. Могат да се използват материали с изолационни свойства, които абсорбират този прекомерен шум, системи с перфорирани плочи, разположени успоредно, дори комбинация от няколко от тези системи. За да разгледате повече артикули, може да се свържете с нашия онлай магазин за ауспуси и изпускателни системи Еко Трафик. При нас ще намерите най-добрите накрайници за ауспух на конкурентни цени.
Заключение
Декоративните малки неща за кола могат не само да подобрят външния вид. Естествено, с този аксесоар няма да спестите големи суми. Но това е интересно придобиване за любителите на всякакъв вид тунинг.
Освен външния вид, голямо значение за имиджа на автомобила има звукът му при шофиране. Много собственици на не много мощни бензинови двигатели се стремят да усилят звука, прибягвайки до трикове като инсталиране на добавки в изпускателната система. Ауспухът, звучащ като турбина, не прави колата по-мощна, но подобрява звука.