Кой ще бъде ощетен от нискоемисионната зона в София
Секция: БЪЛГАРИЯ
16 Декември 2022 08:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кой ще бъде ощетен от нискоемисионната зона в София

/КРОСС/  София въвежда нискоемисионни зони от догодина. Това реши столичният общински съвет на вчерашното си заседание. Така някои коли няма да могат да влизат в центъра на града. Дебат по темата все пак имаше, като 13 съветници не подкрепиха решението.

Това е мярка, която работи в над 300 града в Европа и е доказала своята ефективност при подобряването на качеството на въздуха, заяви в БНТ "Денят започва" Зафир Зарков, заместник-председател на комисията по транспорт в СОС, ГЕРБ. По думите му наредбата включва 3 компонента - годините на автомобила, типът двигател и техническото му състояние. На дневна база тези автомобили в София са 38 000 - 39 000, допълни Зафир Зарков.

В София живеят две групи хора – половината от София са хора, които мислят вече за дигитализация, за-по чиста среда и едни, които живеят на ръба, макар и стандарта на живот в столицата като заплащане да е по-висок от този в страната. Въпросът е по този начин не ограничаваме ли правата на част от тези хора, без значение дали това ще е за два или за три месеца. Това беше един от основните аргументи на левицата при този дебат в общинския съветТова коментира от своя страна Калоян Паргов, заместник-председател на комисията по транспорт в СОС, БСП.

Когато говорим за алтернативи, това означава, че трябва да включим и градския транспорт в екологичните правила. Столична община вярно полага немалко усилия, немалко усилия се похарчиха в последните десет години да се обнови автопарка на столичния транспорт, но има още какво да се желае. Така че общината също трябва да бъде солидарна и когато ограничаваме гражданите, да ограничим и онези пушещи автобуси или превозни средства, които също допринасят за това замърсяване – особено тези дизелови автобуси, които 2016 година бяха купени с пари от околната среда, което беше върховна глупост, коментира още Калоян Паргов.