Лидл България с награда за цялостен принос в областта на социално отговорния мениджмънт
Секция: ЛЮБОПИТНО
23 Декември 2022 12:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лидл България с награда за цялостен принос в областта на социално отговорния мениджмънт

/КРОСС/ Лидл България получи специалната награда за цялостен принос и развитие в областта на социално отговорния стратегически мениджмънт. Отличието бе връчено по време на второто издание на годишните награди за корпоративна социална отговорност на Министерството на труда и социалната политика (МТСП).

Конкурсът има за цел да популяризира добрите примери на социално отговорния мениджмънт и да насърчи повече работодатели да инвестират в своите служители и да се ангажират със социални каузи, които повишават качеството на живот и подпомагат социалното, икономическо и екологично устойчиво развитие на обществото. Наградата връчи Лазар Лазаров, министър на труда и социалната политика, а от името на Лидл България я прие Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси".

В продължение на вече 12 години Лидл България развива своя бизнес по отговорен и устойчив начин, с грижа за хората и околната среда и застава зад каузи и политики, които са двигател на положителна промяна и допринасят за по-добър живот.

Компанията е работодател на над 4000 служители в цялата страна. Всяка година веригата инвестира 6-цифрена сума в обучението и развитието на своите служители, като предлага и едни от най-високите възнаграждения. Към тях се добавят още сигурност и коректно отношение, богат пакет придобивки и цялостна грижа за хората в компанията. За трети пореден път тази година Лидл България получи и престижния международен сертификат TOP Employer за своите доказани и световно утвърдени работодателски практики.

Отговорността на Lidl намира изражение и в нейната CSR стратегия за устойчиво бизнес развитие, която включва 6 основни теми - опазване на климата, грижа за биоразнообразието, съхранение на ресурсите, грижа за здравето, справедливи действия и ангажиране в диалог с ключови публики. Във всяка една от тези области веригата прилага конкретни мерки, стратегии и програми. Такива са климатичната стратегия на компанията, стратегията за пластмасата RЕset Plastic, инициативи за запазване на биоразнообразието и проблема с хранителните отпадъци като „Дай шанс на Балканката" и „Без разхищение - голямо намаление", както и най-голямата социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот". ​

По отношение на приноса си към обществото тази година Лидл България представи и първия доклад в бранша у нас, който анализира въздействието от всички нейни социално отговорни инициативи, включително спонсорства и дарения за периода 2017-2021 г. Резултатите сочат, че за 5 години компанията е инвестирала над 3 млн. лв. в подкрепа на 101 социално значими проекта в цялата страна.