Yettel даде старт на четвъртите поред Digital Scouts - играта, която обучава децата как да се справят с опасностите онлайн
Секция: Технологии
29 Декември 2022 12:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Yettel даде старт на четвъртите поред Digital Scouts - играта, която обучава децата как да се справят с опасностите онлайн

/КРОСС/ Онлайн куизът на Yettel – Digital Scouts, дава възможност на 29 и 30 декември, на децата и младежи да демонстрират своите знания и умения за справяне с онлайн опасностите. Знаеш, преди да скролваш“ е основното послание на четвъртото издание на Digital Scouts, което е част от дългосрочната програма на компанията за безопасен интернет. В рамките на 48 часа децата ще могат да отговорят на въпроси, свързани с теми като онлайн тормоз, надеждност на пароли, кражби на самоличност, фишинг, зловредни софтуери, опасно и неподходящо съдържание онлайн и много други. Всички участвали в двата дни от играта и отговорили правилно на въпросите в приложението Digital Scouts участват в томбола за страхотни награди, които да поощрят тяхното желание за придобиване на нови умения. Сред наградите е последен модел iPhone, смарт гривни на Huawei и безжични слушалки. Приложението е налично за сваляне напълно безплатно в Google Play и App Store.

Разпознаването на опасните ситуации за тази таргет група е сред ценните умения, които всяко дете и тийнейджър е важно да придобие, особено днес, когато децата прекарват голяма част от времето си онлайн, включително с обучителни цели. До момента кампанията на Yettel има три успешни издания, достигнали до общо 56 000 младежи.

Осигуряването на дигитални умения за справяне с онлайн предизвикателствата е ключов елемент от петгодишна Стратегия за устойчиво развитие на Yettel. Една от целите на кампанията е да ангажира  изапознае над 40 000 деца и младежи с темата за безопасността в интернет.

Yettel обяви и резултатите от проучване, проведено специално, за да открои ключовите проблеми и тенденции за българските деца и младежи. Данните от него показват, че цели 88% от децата прекарват всеки ден време онлайн не на едно, а на повече дигитални устройства. Сред регистрираните проблеми, които проучването извежда на преден план, са несигурност при създаването на силни пароли и незнание у децата как да защитят устройствата си от вируси. Процентът на подрастващите, които са подложени на онлайн тормоз, бележи известен спад и е само 8%. 

Възможност да научите повече за играта и какво е необходимо да знаят децата, преди да скролват в Интернет, можете да откриете тук.