Създатели на „зелени“ иновации черпят вдъхновение в Kaufland
Секция: ЛЮБОПИТНО
26 Януари 2023 17:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Създатели на „зелени“ иновации черпят вдъхновение в Kaufland

/КРОСС/ Четирите отбора-финалисти в първия семестър на  програмата Panda Labs на WWF посетиха днес „зеления“ магазин на Kaufland в кв. „Горубляне“ като част от обучението им, насочено към разработване на устойчиви бизнес идеи. Иновациите и различните мерки за енергийна ефективност, които намират място и в хипермаркета в Горубляне, допринасят за това Kaufland да спести 3900 тона CO₂ емисии и близо 8 700 000 kWh електроенергия за 2022 година.

„Изборът за „зеления“ ни магазин като място за провеждане на практически обучения, свързани с имплементиране на екологични мерки, не е случаен. Kaufland Горубляне е хипермаркетът, в който са въведени най-широка гама иновации, насочени към намаляване на въглеродния отпечатък и подобряване на енергийната ефективност. В края на годината магазинът ни получи и отличието „Зелена сграда на годината“ от престижния конкурс за архитектура и строителство „Сграда на годината“, подчерта Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и CSR“ в Kaufland България и домакин на срещата.

Четирите отбора, които гостуваха на компанията в „Горубляне“, са:

-        отбор „Амазия“, които работят по идея за намаляване на топлинните вълни и превръщане на градовете в по-красиви и уютни места за живот чрез изграждане на вертикални градини на жилищни сгради;

-        отбор „Визия за бъдеще“, които разработват решение за ремонт на пътищата с използване на преработена пластмаса в полагания асфалт;

-        отбор „Вулканичните глухарчета“ с идея за охлаждане на покривните пространства на сградите и справяне с летните горещини чрез система на циркулираща вода и модифициран покрив от отражателен материал;

-        отбор „Bio Life“, които работят за съживяване и модернизиране на сгради „архитектурни призраци“ в селата чрез използване на съвременни енергийни решения и екологични строителни методи.

Глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество Panda Labs реализира второто си издание у нас с подкрепата на Kaufland България. В първия семестър „Бъдещето на градовете и селата“ се включиха десетки младежи между 15 и 25 години с интерес към науката, технологиите и иновациите от цялата страна. Най-добрите достигнаха до майсторския клас, в който като техен домакин днес се включи и Kaufland.