/КРОСС/ В американския щат Кентъки, "родно" място на американското уиски тип бърбън, туристическите посещения, свързани с любимия за мнозина алкохол, са достигнали рекордно високи нива през миналата година. Искащите да "опитат" от бърбън туризма посетителите са се тълпяли в големи и малки дестилерии, разпръснати из щата, докато атракциите за производство на уиски са се отърсили от "махмурлука", причинен от ефектите на пандемията, пише Асошиейтед прес.
Посещаемостта на дестилериите, част от американската Пътека на Кентъки бърбъна (Kentucky Bourbon Trail), за първи път надхвърли 2 милиона души през 2022 г., обяви Асоциацията на дестилаторите в Кентъки (Kentucky Distillers' Association). Уважаваните производители на бърбън, както и новопрохождащи марки, са се възползвали от засиления интерес към специфичното туристическо преживяване.
С над 2,1 милиона посещения през 2022 г. бърбън туризмът в Кентъки лесно е надскочил предишния рекорд за най-много посетители - 1,7 милиона души, посетили Пътеката на Кентъки бърбъна през 2019 г., съобщиха от местното сдружението на дестилаторите.
От там посочват още, че през последното десетилетие "кехлибареното приключение" е отчело 370-процентово увеличение на туристическите посещения, стимулирайки икономиката на американския щат, известен по света с производството си на спиртната напитка.