Димитър Зоров: Сиренето и кашкавалът, с надценката, трябва да струват 20 и 26 лева
Секция: Анализи
13 Март 2023 12:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Димитър Зоров: Сиренето и кашкавалът, с надценката, трябва да струват 20 и 26 лева

/КРОСС/ Сиренето и кашкавалът от мляко в магазина, с надценка 20%, трябва да струва съответно 20 лв. и 26 лв. за килограм. Това каза председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров по БТВ.

"В цената се отразяват и помощите. Нашите конкуренти от ЕС получават много по-големи помощи и ние не сме конкурентноспособни. Това е непривлекателен бизнес. Друго, което българите трябва да разберат, че като си купуват вода под формата на сирене или евтин кашкавал, който няма общо с кашкавал по рецептура, те нямат същата хранителна стойност", обясни Зоров.

"Подкрепете родното производство, защото скоро няма да го има и ще го търсите. Държавата в скоро време ще дава пари на хора, които се занимават с производство, но няма да има кой да ги вземе", призова той.

Експертът коментира и тавана на надценката на основни продукти, който ще се предложи от управляващите. "Може би ще е едно междинно решение до успокояване на потребителските нагласи. Смятаме, че това трябва да стане, за да няма допълнителен натиск над производителите. Краставици и домати няма, това ни чака и след около пет месеца с млечните продукти. Ще се консумират само чужди продукти с различни етикети и един и същи пълнеж", каза Зоров.

"Всички големи вериги ликвидират малкия и среден бизнес в страната. Те имаха по 1,5 млн. до 3 млн. лв. бюджет, за да губят. Това нещо ликвидира българското предлагане", заяви председателят на Националната асоциация на оранжерийните производители Велин Георгиев.

Той добави, че оранжерийното производство е много слабо. "Очакваме цените след 45 дни да минат в друго положение. Тогава ще излезе нашето производство и тогава ще можем да се конкурираме. Прогнозите са - най-високи са цените около Великден и Гергьовден", каза Георгиев.

"Всички производители са притеснени дали ще си покрием част от загубите. Някой трябва да покрие разликата, за да може да се купува евтино в магазините", подчерта той.