Поколението Z определя модните тенденции в глобален мащаб
Секция: ЛЮБОПИТНО
28 Март 2023 11:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Поколението Z определя модните тенденции в глобален мащаб

Според проучване на GLAMI големите модни марки коригират своя асортимент спрямо тенденциите на Gen-Z поколението

/КРОСС/ Вече не модната индустрия е тази, която диктува тенденциите и налага какво да се носи и какво не. Изместването на баланса на силите в модата днес е факт – Gen-Z диктуват тенденциите, без да чакат да им бъде от показано от индустрията какво е „готино“.  

Свидетели сме на това как големите модни марки коригират своя асортимент въз основа на това, което се налага като тренд за Gen-Z поколението. Тази нова тенденция засяга не само това, което самите Gen-Z предпочитата да носят, за да изразяват себе си и начина си на живот, но и променя начина, по който самата модна индустрия функционира. 

Освен това, дори поколението Z да не е целевата група, която харчи най-много в момента, след няколко години именно нейните представители ще имат по-голяма покупателна способност от милениалите и ще станат основните клиенти на модната индустрия, а не само създатели на трендове.

Проучване на GLAMI показва какви са модните предпочитанията на поколението Z

Дънки с ниска талия, Ugg, фиби с пеперуди, велурени суитшърти, клинове с широки крачоли – списъкът може да бъде продължен. Нарастващото очарование, което поколението Z вижда в това, което беше актуално в началото на 2000-та година е повече от просто поредния пример за това как всичко старо  отново се превръща в ново.

Не просто стил, а „начин на живот“

Това, което представителите на поколението Z обича да носи, не е свързано с конкретен „стил“, а с това, което резонира с тяхната личност и … в момента е актуално в социалните мрежи. Модните микротенденции сега се наричат основни и се появяват всеки ден, въртящи се около много специфична визуална естетика. Примери за това са regencycore, cabincore, barbiecore. Някои от тях издържат много малко във времето, но други се превръщат в дълготрайни тенденции.

Това, което към момента наричаме поколение Z, вече придобива своя ясен моден облик и стандартите, които то ще внесе няма да са свързани просто с тип дрехи, обувки и аксесоари, а с цяла нова структура на поведение.