ВКС потвърди окончателно присъдите на машинистите по делото "Хитрино"
Секция: БЪЛГАРИЯ
24 Април 2023 18:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ВКС потвърди окончателно присъдите на машинистите по делото "Хитрино"

/КРОСС/ Окончателно Димитър Михнев е осъден на 15 години затвор, а Радослав Петков на 10 години. Така върховните съдии потвърждават присъдата, постановена от Окръжния съд в Шумен, а след това потвърдена и на втора инстанция от Апелативен съд Варна.

Според състава на ВКС първоинстанционният и въззивният съдебни състави не са допуснали недооценяване, подценяване или превратно тълкуване на доказателствата и доказателствените средства.

Върховните съдии пишат, че са изследвани въпросите за състоянието на железния път преди и след произшествието, както и дали е налице причинна връзка между състоянието на пътя и транспортното произшествие. Изводите на съда, че недоброто поддържане на железния път и наличието на някои отклонения в техническото му състояние не са в причинна връзка с настъпилия противоправен резултат, са изведени от събраните данни чрез гласните и писмени доказателствени източници, проверени с назначените експертизи.

В случая влаковата композиция се е движела в междугарието от гара Плиска до гара Хитрино с разрешената скорост от 70 км/ч. Последвало е увеличение на скоростта вместо намаляване, което се е налагало от сигналите на входния и предупредителния светофар за влизане на влака в трети приемо-отправен коловоз със спиране и със скорост до 40 км/ч. Влакът е преминал през стрелка № 1 със скорост от 81 км/ч, а след това през стрелка № 5 със 78 км/ч., което е много над максимално допустимата скорост, категорични са върховните съдии.

В решението им се казва още: "Необходимо е да се поясни, че ограничението в скоростта от 40 км/ч не е свързано с конкретното състояние на железния път, а е с оглед влизането на влаковата композиция в отклонителен коловоз. Експертите, изготвили допълнителната комплексна специализирана техническа експертиза относно състоянието на стрелки № 1 и № 5 на гара Хитрино, са категорични в изводите си, че влакът би преминал, без да дерайлира, независимо от недоброто състояние на пътя, ако се е движил със скорост от 40 км/ч.".