Румен Драганов: Туристическият бранш очаква силен летен сезон
Секция: Туризъм
28 Април 2023 12:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Румен Драганов: Туристическият бранш очаква силен летен сезон

/КРОСС/ "Всеки може да избира. Ако някой иска да прекара това лято на цените от 2019 г., може да го направи."

Това заяви в интервю за БНР Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.

"Предлагаме огромен брой легла на Черноморието и ако влезете в търсачките ще видите както цени, близки до тези от 2019 г., така и по-големи. Пазарът може да приеме определено натоварване на цените, но търговците в туризма винаги се стремят към по-ниска цена и маркетинг на място - да водят до по-големи обороти, а не самата цена, която може да има и отблъскващ характер."

Цените се запазват на нивата от миналата година. Два шезлонга с чадър на плажа няма да надхвърлят 30 лева, увери Драганов.

Туристическият бранш очаква силен летен сезон. Засега се очертава ръст от 14-17% спрямо предпандемичната 2019 г.

Ранните резервации са най-доброто решение, препоръчва Румен Драганов.

"Когато има ранни записвания, вие избирате най-доброто - като местоположение, като гледка. Първа линия върви с много високо темпо на продажби."

В Турция цените тази година са малко по-високи, отбеляза Румен Драганов.

Местният пазар по правило е най-силен. В Германия например няма как германците да излязат повече, отколкото ще пътуват в самата Германия. В България реализираме над 21 милиона пътувания на българи у нас, за сравнение - в чужбина се осъществяват около 7 милиона пътувания на наши сънародници, поясни той.

"Българите превърнаха селата във вили. Направиха си къщите от баби, дядовци, майки и бащи във вили. Изнесоха си бизнеса там. Отесняха магистралите. А по отношение на пътуванията в чужбина - самолетите са пълни", коментира Драганов.

Той е категоричен, че има следпандемичен бум на пътуванията в световен мащаб, а технологиите допринасят за това голямо движение.