Зелените политики на Yettel спечелиха редица отличия в конкурса „Най-зелените компании в България“
Секция: Технологии
16 Май 2023 15:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Зелените политики на Yettel спечелиха редица отличия в конкурса „Най-зелените компании в България“

/КРОСС/ Стратегията на Yettel за устойчиво развитие и усилията на компанията в посока грижа за планетата спечелиха на телекома първото място в конкурса на b2b Media „Най-зелените компании на България“. Операторът триумфира в категория „Телекомуникации“, където експертното жури оцени най-високо ESG стратегията на Yettel и конкретните практики, с които компанията развива бизнеса си по отговорен за природата начин.

„Радваме се, че нашите послания и конкретни цели за по-чисто и добро бъдеще, печелят редица отличия. Това показва, че все повече хора оценяват не само усилията ни, но и необходимостта от решителни действия по темата устойчиво развитие. Тази тема е неизменна част от нашата компания, но вярваме, че ще бъдем успешни в нея, само ако успеем да достигнем до възможно най-голям брой хора, защото единствено с общи усилия можем да предизвикаме промяната, от която хората и природата имат нужда“, каза Маргита Колчева, старши съветник „Устойчиво развитие“ в телекома.

От обявяването на стратегията си за устойчиво развитие през октомври 2022 г. до момента операторът предприе редица стъпки, с които да запознае всички с темата за устойчивостта, да я направи ясна и достъпна, и да популяризира конкретните и измерими цели, които си поставя за следващите пет години. Те са съсредоточени в областите, в които компанията вярва, че може да окаже най-голямо въздействие и да привлече най-много съмишленици по пътя към по-устойчиво бъдеще.

ESG стратегията на компанията стъпва върху четири ключови направления, свързани с хората, околната среда, развитието на технологиите за по-устойчиво бъдеще и управлението, основано на почтеност и прозрачност. Сред водещите проекти, свързани с устойчивостта и кръговата икономика, които бяха високо оценени на конкурса, е мащабната кампания „Рециклирай и спести“. Чрез нея, през 2022 г. операторът успя да събере 3 пъти повече устройства в сравнение с 2021 г. и да ги предаде за рециклиране, като по този начин допринесе за намаляването на електронните отпадъци в природата. Друг мащабен проект, за който телекомът бе отличен, е сключването на договор за доставка на електроенергия от соларен парк във Верила планина, който ще захранва мрежата на оператора с енергия от възобновяеми източници и по този начин значително ще намали отделянето на вредни емисии на парникови газове.

От 13-то издание на форума Yettel си тръгна с още 2 отличия за прилагането на бизнес практики, които са в баланс с природата. Компанията спечели второ място в категория „Вътрешна зелена комуникационна кампания“ за вътрешните си инициативи за повишаване на информираността за устойчивия начин на живот. Сред тях са създаването на ESG Crew – екип от доброволци,  който да допринася за ангажираността на служителите по темата, реализирането на ESG академия в партньорство със Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, както и провеждането на разнообразни предизвикателства, тематични обучения и подкасти. Yettel грабна сребро и в категория „Зелена образователна инициатива“ с кампанията  „Зелената емисия“ – поредица от видеа, в които деца ни учат как да използваме технологиите по щадящ за природата начин.

Усилията на Yettel за постигане на устойчиво бъдеще бяха оценени високо и по време на BARPA Bright  Awards 2023 през изминалата седмица, където международното жури оцени със злато в категория „Кампания на годината“ работата по популяризирането на Стратегията за устойчиво развитие на Yettel и първия доклад за устойчиво развитие на компанията.