ВиК – Шумен изпълнява план за оздравяване на дружеството
Секция: БЪЛГАРИЯ
16 Май 2023 17:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ВиК – Шумен изпълнява план за оздравяване на дружеството

Повишаване на събираемостта и подобряване на отчетността на измервателните средства са сред приоритетите на ръководството на дружеството

/КРОСС/ Ръководството на ВиК - Шумен постави във фокуса на своето внимание оздравяването на дружеството и подобряване на ключови показатели за дейността.

„Направихме анализ на състоянието на дружеството и съставихме план за неотложни и средносрочни действия, които да ни дадат възможност да се стабилизираме", каза Иван Пушкаров, управител на ВиК - Шумен. „В рамките на плана за подобряване на ефективността на ВиК - Шумен бяха очертани и предприети мерки за повишаване на отчетността на измервателните средства и подобряване на събираемостта", добави Иван Пушкаров.

По специално изготвен график за периода април - септември 2023 г се правят проверки по отделните районни на област Шумен. С предприетите действия в населените места, обслужвани от ВиК оператора, се цели повишаване на фактурираните количества на услугите и контрол по техническото състояние на измервателните средства.
Изпълнява се план за системна подмяна на сградни водопроводни отклонения.

Ръководството на ВиК - Шумен отчита особената важност на повишаване на събираемостта и изпълнява програма за постигане на сериозно намаляване на натрупани в миналото задължения от страна на клиенти на дружеството.
Към 01.03.2023 г. несъбраните вземания на ВиК - Шумен, включително и съдебните, бяха в размер на 3 077 657 лв. В резултат на предприетите систематични действия, към 15.05.2023 г. тази сума е намалена до 1 669 322 лв.

Специално внимание се обръща на нерегламентираното ползване на вода и в резултат на проверките по места в обслужваната от ВиК - Шумен територия, бяха успановени две незаконни присъединявания и заведено досъдебно производство в район Нови пазар и район Каспичан - с. Марково. Проверките за незаконни присъединявания и нерегламентирано ползване на вода ще продължат с повишен интензитет и като част от мероприятията за намаляване на неотчетените водни количества.

Важен аспект от дейността по оздравяване на дружеството са и мерките и дейностите за събиране на просрочени задължения, като за периода март - май 2023 г. са връчени 50 покани за доброволно плащане на стойност 112 517 лв. Сключените протоколи за разсрочено плащане с клиенти на дружеството са 54 броя на стойност 23 140 лв.
За периода от 01 март до 15 май на 2023г. Центърът за събиране на вземанията към ВиК - Шумен е провел 9 369 броя разговори с длъжници и са посетени 878 абоната със задължение към дружеството.

Водомерното стопанство има ключова роля за подобряване на отчетността и увеличаване на събираемостта в дружеството и затова ВиК - Шумен изпълнява програма за подмяна на съществуващи и инсталиране на нови измервателни уреди. За периода март - май 2023г. са оборудвани със съответните водомери с импулсен изход 12 броя шахти, изградени на вход на населени места.

След окомплектоване на шахтите с логери има възможност за постояен денонощен мониторинг на постъпилите и изразходвани водни количества в съответните населени места. При несъответствие между тях се търси причината, която може да бъде физически теч или незаконно ползване на вода. В допълнение и при спазване на нормативните и регулаторни изисквания, са подменени 920 броя водомери на сградни водопроводни отклонения и 782 индивидуални водомери на клиенти.

Единният телефонен номер, 0700 500 54, е утвърден начин за комуникация с клиентите при подаване на сигнали, получаване на информация свързана с услугите на дружеството, информация относно ремонти, отчитане на водомерите и справки, свързани със сметки и задължения на клиентите на ВиК - Шумен.

Оздравяването на дружеството ще засегне всички аспекти от техническата, ремонтната и търговската дейност на дружеството. Фокус в програмата ше бъде и подобряване на комуникацията с клиентите и всички заинтересовани страни на дружеството.