От "Топлофикация София" отговориха на омбудсмана за високите сметки за парно през април
Секция: ИКОНОМИКА
25 Май 2023 06:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
От "Топлофикация София" отговориха на омбудсмана за високите сметки за парно през април

/КРОСС/ От "Топлофикация София" заявяват, че при определяне стойността на месечните фактури през целия отоплителен сезон се ръководят единствено от действащата нормативна уредба и по-конкретно от Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради в режим на етажна собственост, която е Приложение към чл. 61, ал. 1 от Наредба за топлоснабдяванет, съобщи БТА.

Това се посочва в писмо на дружеството по повод разпространено по-рано днес съобщение от пресцентъра на националния омбудсман Диана Ковачева, че е изпратила препоръка до служебния министър на енергетиката Росен Христов и председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов, в която иска извънредна проверка на "Топлофикация София" заради необосновано високите сметки за парно, които получиха столичани за прогнозно потребление през април.

"В отговор на разпространеното днес по-рано твърдение на националния омбудсман Диана Ковачева "Топлофикация София" категорично заявява, че при определяне стойността на месечните фактури през целия отоплителен сезон се ръководи единствено от действащата нормативна уредба и по конкретно Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради в режим на етажна собственост, която е Приложение към чл. 61, ал. 1 от Наредба за топлоснабдяването. Разпространеното твърдение говори за непознаване на цитираната нормативна уредба и дава възможност за спекулации по чувствителна за обществото ни тема. Отговори на въпросите, които се повдигат са дадени в Протокол №8/15.01.2021 г. от заседание на КЕВР във връзка с извънредна проверка на "Топлофикация София" по повод "клиентски жалби за завишени сметки през месец ноември 2020 г.", се посочва в позицията на столичното топлофикационно дружество.

От там заявяват още, че както и досега, ще окаже пълно съдействие в случай на проверка от контролните органи и Министерството на енергетиката.