Мандра “Ведраре”: Възродихме сирене “Дунавия” благодарение на партньорството с Lidl
Секция: ЛЮБОПИТНО
31 Май 2023 13:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Мандра “Ведраре”: Възродихме сирене “Дунавия” благодарение на партньорството с Lidl

/КРОСС/ Млекопреработвателната компания "Ненко Трифонов фуудс", собственик на мандра "Ведраре", възражда производството на сирене "Дунавия" с инвестиция от 6,6 млн. лева. Новата високотехнологична линия стартира благодарение на съвместното партньорство с Лидл България. Това е само един от успехите и добрите резултати, които компанията постига, след като стартира съвместната си работа с веригата.

Производството на сирене "Дунавия" стартира в края на 70-те и се развива активно през 80-те години на миналия век. За кратко време успява да се наложи като предпочитан и обичан продукт на пазара. След 1989 г. производството постепенно замира - до миналата година, когато "Ненко Трифонов фуудс" възражда сирене "Дунавия" и започва да го произвежда изцяло по оригиналната технология. Това става само от свежо мляко чрез традиционния метод "ултра филтрация". По този начин се усвояват всички полезни суроватъчни белтъци, които в „Дунавия" са повече, отколкото в традиционното бяло саламурено сирене. От началото на май 2023 г. „Дунавия" се предлага и в магазините на Lidl под собствената марка „Родна стряха".

„Решението за инвестицията в производството на сирене „Дунавия" взехме благодарение на твърдия ангажимент на Lidl към новия продукт. Тази сигурност и добрите финансови показатели, които успяваме да постигнем с тях като най-големия ни клиент, ни помогнаха да осигурим нужното финансиране и да стартираме новото производство," казва Наско Тачев, директор "Бизнес развитие" на "Ненко Трифонов Фуудс". "Бизнесът с Lidl е коректен, предвидим и прозрачен. Откакто работим с веригата, само за една година успяхме да увеличим оборота си със 70%, а през следващите 4 години да го удвоим," допълва Наско Тачев.

"Ненко Трифонов Фуудс е една от близо 250-те български компании, които са наши доставчици и партньори. Заедно с тях развиваме дългосрочни и устойчиви партньорства, помагаме им да разширяват производството, да инвестират в модернизация и да се развиват. Така до крайния клиент достигат по-качествени, изгодни и обичани български продукти, каквото е и сирене „Дунавия". В това виждаме нашия принос към родните производители, който ние наричаме Ефектът Lidl. Затова и ще продължим да показваме добрите примери и да разказваме успешните истории на нашите български партньори," заяви Теодор Александров, ръководител "Стоково снабдяване" в Лидл България.

Млекопреработвателното предприятие "Ненко Трифонов Фуудс" произвежда млечни продукти с марката "Ведраре", като освен това разполагат и със собствена ферма, която осигурява голяма част от млякото. По този начин компанията затваря производствения цикъл на продукта, което допълнително носи гаранции за произхода на суровините и подобрява качеството на крайния продукт. Продукти от фермата на "Ненко Трифонов Фуудс" в Lidl са под собствената марка на веригата „Родна стряха" - кашкавал от краве мляко, сирене смес от краве и биволско мляко, краве кисело мляко 4% и др. Освен тях компанията произвежда за Lidl и млечни продукти „Родна стряха" като краве, овче и козе кисело мляко, козе и овче сирене, както и продукти по БДС - бяло саламурено сирене и кашкавал от краве мляко.