Нова хибридна система за Citroen C5 Aircross
Секция: Автомобили
01 Юни 2023 14:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Нова хибридна система за Citroen C5 Aircross

/КРОСС/ Citroen представи ново задвижване, базирано на 48-волтова хибридна технология за C5 Aircross. В сравнение с неелектрифициран сравним бензинов двигател, емисиите на CO2 са намалени с 15 процента и с почти 12 процента в сравнение с еквивалентния дизелов двигател.

Новата хибридна технология се състои от 48-волтова батерия, която се зарежда сама по време на определени фази на шофиране, и бензинов двигател със 136 к.с., специално разработен за хибридната технология, който е съчетан с шестстепенна трансмисия със сдвоен съединител и електрически мотор с мощност 28 к.с.

Последният развива въртящ момент от 55 Нм и може да задвижва C5 Aircross чисто електрически, когато е необходим нисък въртящ момент, при ниски скорости, при маневриране или спиране и поддържа бензиновия двигател при потегляне. При намаляване на скоростта той действа като генератор за зареждане на батерията, което в същото време намалява износването на спирачките.

E-DCS6 е нова електрифицирана 6-степенна трансмисия със сдвоен съединител без прекъсване на въртящия момент и е специално разработена за хибридни системи. Тук процесите на превключване са по-кратки и комфортът при шофиране е по-висок.

48 Волта литиево-йонна батерия с капацитет от 432 Втч е монтирана под лявата предна седалка, така че багажникът и вътрешното пространство да не се ограничават. Освен това, благодарение на преобразувател на напрежение, част от електричеството, генерирано от 48 Волта електрически мотор, се преобразува в 12 Волта електричество за захранване на устройствата на автомобила. По този начин две отделни електрически мрежи могат да съществуват едновременно.

48-Волтовата хибридната технология оптимизира производителността и разхода на гориво на C5 Aircross, спестявайки средно 1 литър/100 км (15 процента) в сравнение с бензиновия двигател PureTech 130 EAT8. В градския трафик този двигател е още по-ефективен със средна икономия на гориво от почти 30 процента.

Тъй като батерията се зарежда автоматично, когато превозното средство е в процес на спирне, този нов двигател прави ежедневната употреба по-удобна и ще се хареса допълнително на клиенти, които искат да шофират електрифицирано, без да се налага да зареждат.