Lidl представя иновативна инсталация „Златна клетка за пластмаса“ в центъра на София
Секция: ЛЮБОПИТНО
21 Юни 2023 13:35
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Lidl представя иновативна инсталация „Златна клетка за пластмаса“ в центъра на София

/КРОСС/ Lidl представя иновативна арт инсталация като част от мащабната си стратегия за намаляване на пластмасата. С атрактивна „Златна клетка за пластмаса“, инсталирана в рамките на фестивала „Culturama” в София, веригата отправя послание за важността на опазване на околната среда и съхраняване на биоразнообразието. Инсталацията може да бъде видяна на пл. Славейков в София до 15 юли 2023 г., а в дните от 18 юли до 15 август тя ще продължи да привлича внимание и пред Кино „Кабана“ до Националния дворец на културата в столицата.

Клетката за пластмаса е вдъхновена от символа на тазгодишното издание на фестивала – птиците, и е в контекста на изложбата „Носталгия по Рая“ на Игната Василева, която може да се разгледа на пл. Славейков, като част от фестивала, до 15 юли. Всеки посетител, който се чувства съпричастен с каузата, може да влезе в клетката, както и да сканира QR кода, който ще го отведе до интерактивно видео, в които Lidl разказват историята за своята ангажираност с опазването на околната среда и биоразнообразието. Мотото на компанията е, че мястото на птиците е на свобода, а пластмасата трябва да остане затворена. Затова, като част от  концепцията на „Златна клетка за пластмаса“, Lidl насочва посетителите на „Culturama” и към карта с обектите в страната, в които те могат да върнат употребявани пластмасови бутилки и кенове и по този начин да станат част от решението на проблема.  Линк към видеото може да откриете тук.

Посланието, отправено към посетителите на културния фестивал, е в синхрон с цялостната международна стратегия за пластмасата на Schwarz Group, част от която е и Lidl - REset Plastic. Тя цели до 2025 г. да намали с 20% пластмасата в опаковките на продуктите ни собствена марка на веригата, да ги направи максимално рециклируеми и в тях да бъде вложен 25% рециклат.

За да изпълни целите си, през март тази година Lidl стартира пилотен проект за обратно събиране на еднократни опаковки от напитки. Само за първите два месеца пластмасовите бутилки и кенове, върнати през автоматите на веригата, надминаха 1 100 000 броя. Събраните близо 27 тона бутилки ще бъдат предадени на българска рециклираща компания, а рециклираният материал ще бъде използван в страната за производството на нови бутилки. Материалът е достатъчен за производството на  повече от 6 млн. бутилки за вода 0,5l с 30% съдържание на рециклат (rPET)*. Така ще се реализира кръговият модел „от бутилка в бутилка“, благодарение на който се намалява използването на нова пластмаса, пестят се ресурси и се затваря жизненият цикъл на суровините.